Bikester rullar ut ett nytt nätverk med servicepartners

Cykelaktören Bikesters mål är att göra kedjan till förstaval i Norden. För att nå dit bygger de nu upp ett nätverk av servicepartners i Sverige.


Bikester rullar ut ett nytt nätverk med servicepartners
Jakob Schenström.

Bikester, som har vuxit i Sverige under de senaste åren och både har online och fysisk försäljning, vill nu mejsla fram ett heltäckande nätverk av partners – i första hand i Sverige, men i nästa steg för hela Norden.
– Vårt mål är att göra Bikester till förstahandsvalet för cyklar och tillbehör i Norden. Genom att vara tillgängliga både online och i butik, samt också via våra servicepartners runt om i landet kan vi erbjuda en ännu mer personlig service till våra kunder. En tjänst som inte bara gynnar oss och kunden utan även de mindre lokala cykelhandlarna runt om i landet, säger Jakob Schenström, Head of Bike Nordics på Internetstores.

Bikester rullar ut ett nytt nätverk med servicepartners
Så ser nya loggan ut.

Tanken är att alla servicepartners ska kunna erbjuda pick-up-in-store-leveranser och ha cykelservice. Kunder som beställer online ska kunna hämta ut sin cykel eller sina delar hos närmaste servicepartner. Den lösningen finns redan etablerad hos ägarföretaget Internetstore i flera europeiska länder.
Planen är att börja i större städer som Malmö, Göteborg, Uppsala och Västerås men även i några utvalda mindre orter – med målet att ha 40 partners före årsskiftet. Än så länge så täcks Stockholm av verkstaden i den egna Bikesterbutiken i Sickla, som öppnade tidigare i år (som Sportfack skrivit om tidigare).
– Särskilt den snabbt växande trenden kring El-cyklar påskyndar efterfrågan på den här typen av tjänster och service, säger Jakob Schenström, i ett pressmeddelande.

Sportfack återkommer med en fördjupande artikel i ämnet i printugåvan, troligen i nr 10/20.