Tretorn rekryterar ett helt sjumannalag

För drygt ett år sedan fick Tretorn ny vd i Magnus Månsson och för ett halvår sedan skapade man ett nytt marknadsteam. Nu förstärker företaget även på produkt- och hållbarhetssidan.

Svenska Tretorn säger sig ha sett en tillväxt inom flera produktkategorier under en längre tid och väljer nu att förstärka sin produktavdelning med en ny designchef och hållbarhetsansvarig. Sedan i våras är även marknadsteamet nytt. Rekryteringarna har gjorts under våren och sommaren, sedan år 2020 totalt sett gått över förväntan – trots, eller kanske tack vare, pandemiläget. Alltfler har ju sökt sig utomhus för att undvika trängsel och hålla sig fysiskt aktiva och Tretorn tillverkar som bekant funktionskläder, gärna med en urban stil.

Tretorn rekryterar ett helt sjumannalag
Vd Magnus Månsson.

– Det känns fantastiskt att ha ett så starkt och kompetent team med blandade erfarenheter på plats både inom produkt och marknad. Vi står inför en stor resa och nu har vi de viktigaste förutsättningarna klara, människorna som ska ta Tretorn till nästa nivå, säger Magnus Månsson, vd på Tretorn, i ett pressmeddelande
Bland de nyrekryterade finns Carl-Henrik Hallén som blir ny designchef, han kommer närmast från Varnergruppen där han var ansvarig för Urban-konceptet. Erica Hyttfors blir ny CSR- och produktchef, hon kommer senast från Springhill textile där hon arbetat med varumärken som Gripsholm och Atlas design. 

Dessutom ansluter Jonas Bladmo som Senior designer (han skapade bland annat varumärket Bläck åt MQ) och kommer senast från Whyred som designansvarig för herrsortimentet. Och på inköpssidan förstärks teamet av Johanna Ranweg som kommer från en liknande roll på Nelly – hon tar rollen som ny inköpskoordinator.

Även marknadssidan har stärkts upp under våren under ledning av Filip Weibull-Göransson som ny marknadschef, som då efterträdde Fredrik Ekström. Filip har tidigare erfarenhet från ledande befattningar inom Adidas i Sverige och Tyskland. Ny digital marknadsföringsansvarig är Amanda Nyhlén, som kommer närmast från rollen som digital projektledare på matkasseföretaget Årstiderna i Danmark. I augusti började även Richard Åberg som Art Director. Han kommer från en liknande roll på HeadBrands, där han totalt arbetade med ett sjuttiotal olika varumärken.
– Tretorn har ett unikt arv att inspireras ifrån och utveckla, en stor bredd i sortiment och distribution samt ett hållbarhetsarbete i framkant. Men framförallt är det ett entreprenöriellt företag med en stor satsning framför sig och det känns väldigt kul att göra den här resan tillsammans, säger Filip Weibull-Göransson, marknadschef på Tretorn.