J.Lindeberg drar igång en popup-butik på NK Sport

J.Lindeberg drar igång en popup-butik på NK Sport

Svenska J.Lindeberg hakar på golfboomen och lanserar konceptet "urban golf" på NK Sport i Stockholm. Alla kunder som vill, får testa deras golfsimulator till och med den 31 juli.

Publicerad

Golf går som ett tyskt tåg just nu. Banorna är välbesökta och golfbutikerna säljer bra. Fenomenet är en av coronaperiodens uppsidor.    
J.Lindeberg, som även har en permanent butik på NK Sport, är en av aktörerna som tar rygg på fenomenet och vill uppmärksamma golfboomen med en tillfällig där pop up-butik på NK Sport plan 3, där alla besökare får testa golfsimulatorn Trackman med klubbor från Ping.
– Vi har märkt av att golf har fått ett stort uppsving i och med vårens omständigheter. Det är en sport som många väljer nu när de ska stanna i Sverige under semestern då behovet av att träffa människor och vara ute i naturen uppfylls på ett tryggt sätt. Därför ville vi passa på att ge tillbaka till alla som befinner sig i stan i sommar och erbjuda en kul aktivitet både för vana golfare och för nybörjare. Det är ju såklart extra kul att vi kan erbjuda vad många anser vara marknadens bästa verktyg, säger Ferdi Sajhadi, Head of Retail på J.Lindeberg, i ett pressmeddelande.

Livsstilsaktören J.Lindeberg har tidigare haft samarbeten inom ramen för konceptet Urban Golf men det här blir första gången på svensk mark. Blir det en succé vill varumärket bygga vidare på konceptet, för att nå ut med golf till fler intresserade och göra sporten mer lättillgänglig även i stadsmiljöer.
Alla som vill prova på golfsimulatorn (kostar inget) kan göra det onsdagar-lördagar 14.00- 17.00, fram till och med den 31/7. Anmälan sker i J.Lindebergs butik på NK Sport plan 3, där besökarna även kan handla från den senaste golfkollektionen.
Specialsatsningen görs ihop med samarbetspartnerna C&T International www.golfsimulatorer.se, PING och Vitamin Well.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Sommarläsning: Djuplodande intervju med Marcus Wibergh

8 kommentarer

Fredrik: Butiksanställda är väl bara en kostnad i dessa tider och ju mer erfarenhet och kunskap ju dyrare är dom så då är det ju behändigt att kunna göra sig av med dom på detta sätt. Ungefär som man tar...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842