1 kommentar
Lena: jag har ingen kommentar.
Svenska J.Lindeberg hakar på golfboomen och lanserar konceptet "urban golf" på NK Sport i Stockholm. Alla kunder som vill, får testa deras golfsimulator till och med den 31 juli.
Golf går som ett tyskt tåg just nu. Banorna är välbesökta och golfbutikerna säljer bra. Fenomenet är en av coronaperiodens uppsidor.
J.Lindeberg, som även har en permanent butik på NK Sport, är en av aktörerna som tar rygg på fenomenet och vill uppmärksamma golfboomen med en tillfällig där pop up-butik på NK Sport plan 3, där alla besökare får testa golfsimulatorn Trackman med klubbor från Ping.
– Vi har märkt av att golf har fått ett stort uppsving i och med vårens omständigheter. Det är en sport som många väljer nu när de ska stanna i Sverige under semestern då behovet av att träffa människor och vara ute i naturen uppfylls på ett tryggt sätt. Därför ville vi passa på att ge tillbaka till alla som befinner sig i stan i sommar och erbjuda en kul aktivitet både för vana golfare och för nybörjare. Det är ju såklart extra kul att vi kan erbjuda vad många anser vara marknadens bästa verktyg, säger Ferdi Sajhadi, Head of Retail på J.Lindeberg, i ett pressmeddelande.
Livsstilsaktören J.Lindeberg har tidigare haft samarbeten inom ramen för konceptet Urban Golf men det här blir första gången på svensk mark. Blir det en succé vill varumärket bygga vidare på konceptet, för att nå ut med golf till fler intresserade och göra sporten mer lättillgänglig även i stadsmiljöer.
Alla som vill prova på golfsimulatorn (kostar inget) kan göra det onsdagar-lördagar 14.00- 17.00, fram till och med den 31/7. Anmälan sker i J.Lindebergs butik på NK Sport plan 3, där besökarna även kan handla från den senaste golfkollektionen.
Specialsatsningen görs ihop med samarbetspartnerna C&T International www.golfsimulatorer.se, PING och Vitamin Well.
Titleist Pro V1 har funnits i 20 år och varit ohotad på toppen av premiummarknadens bollpyramid. Nu kommer en ny modell av bollen där allt är helt nytt, inget har lämnats oförändrat.
E-handelsmönstren under 2020 har gett svenska Didriksons indikationer på ett ökande intresse från franska konsumenter. Nu testar de en popup-butik i Paris.
Svenska miljötechbolaget We Are Spindye har avslöjat ännu ett samarbetspartner. Denna gång handlar det om en av de senaste årens bolagsraketer som använt Spindyes infärgningsteknik.
Decathlon lanserar NBA-licenserade produkter i drygt 1 200 butiker över hela världen i Afrika, Asien, Europa, Mellanöstern och Latinamerika. Produkterna kommer att finnas tillgängliga från och med april.
Har ditt bolag eller varumärke en klart lysande affärskvinna? Klart det har. Nu är hög tid att nominera henne till DIVAS stora branschpris Årets Affärskvinna i sportbranschen 2020.
I slutet av 2020 blev det klart att nya konfektionsvarumärket Huski Wear klär upp det svenska skicrosslandslaget. Och nu står det klart att varumärket Giro ser till att samma skicrosslandslag får goggles och hjälmar.
Svenska Naturkompaniet planerar lansering i Norge och kommer under året att öppna både e-handel och butiker på den norska marknaden. VD Henrik Hoffman ser stora möjligheter med expansionen.
Sedan i september förra året har det tisslats och tasslats. Idag släpps outdoorprodukterna där TNF och Gucci gjort gemensam sak. Och en sak är säker – det är långtifrån storrutigt, svartgråttgrönt eller prispressat.
För alla prenumeranter och nyhetsbrevsläsare: Vi lottar ut 50 biljetter till tyska Ispomässans Expodel 1-5 februari till våra mest trogna läsare. Först till kvarn gäller.
Tack alla engagerade läsare som gav oss inspel för att vaska fram finalisterna i Gear of the year, 2020. Här är de tre som valts ut i varje kategori, och som tävlar om vinnartiteln. Omröstningen rullar även som en popup på sajten och antalet röster växer varje dag. Här har du hela listan - vi vill gärna ha in din röst senast den 27 januari. Hjälp oss kora 2020 års vinnare!
Snö och kyla, aningen längre dagar och ett vaccin som är på väg ut. Det kanske är nu det vänder? Svensk Handels senaste barometer visar en svag ökning av handlarnas framtidstro.
Fotbolls-EM 2021 och en miljardindustri inom sportprodukter har precis fått en lika framtidsinriktad som tung deltagare. Sportfack har bilderna på fotbollsskorna från – Tesla.
Pro Ski Intro-dagarna som skulle ha hållits i Vemdalen 25-28 januari ställs in. Arrangören Svenskt Sportforum hoppas nu istället på att genomföra Inköpsdagarna i Åre under vecka 12.
Den nya pandemilagen som nyligen klubbades igenom i riksdagen innebär en hel del nya regler för butikshandlarna. Länsstyrelserna ska hantera tillsynen och kan kräva ut nödvändig dokumentation, samt ge böter om reglerna inte följs.
Garmin är ny majoritetsägare av GEOS Worldwide och dess dotterbolag. Förvärvet får anses som mycket strategiskt då Garmins populära nödtelefon Inreach är kopplat till GEOS GPS-spårning.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen
Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!