1 kommentar
Lena: jag har ingen kommentar.
Italienska sportklädesmärket Kappa öppnar en ny svensk webbshop. Fokus ligger på sport- och streetwearkläder för både herr och dam, samt kids.
Efter några år frånvaro från Sverige, startar nu italienska Kappa en officiell svensk webbshop. Shoppen kappa.se har varit öppen i någon månad.
– Kappa är ett varumärke med lång och framgångsrik historia och vi är både glada och stolta över att kunna lansera en officiell webbshop i Sverige. E-handeln har ökat kraftigt de senaste åren och speciellt under de senaste månadernas extrema förhållanden. Detta gör att det känns extra viktigt och aktuellt att kunna erbjuda en riktigt bra webbshop, säger Rikke Nørdum Sonne, online-direktör för Kappa och Primetime Nordic A/S, som är licensinnehavare för Kappa i hela Norden, i ett pressmeddelande.
Kappa har en lång historia. Klädmärket grundades i Milano i Italien och började först som strump- och underkläderstillverkare, men har sedan 1967 levererat sportkläder till både män och kvinnor världen över. I deras nya webbshop hittar du därför alltifrån shorts, byxor, T-shirts och sweatshirts. Ett av varumärkets mest välkända klädesplagg är polotröjan "Robe Di Kappa" – med påsydd logga.
Kappa har tidigare sponsrat några av världslagen i fotboll, som Roma, Milan, Ajax, FC Köpenhamn och IFK Göteborg.
Kappa är en del av BasicNet-gruppen som äger varumärkena Robe di Kappa, K-Way, Superga, Sabelt, Briko, Sebago och Jesus Jeans.
Titleist Pro V1 har funnits i 20 år och varit ohotad på toppen av premiummarknadens bollpyramid. Nu kommer en ny modell av bollen där allt är helt nytt, inget har lämnats oförändrat.
E-handelsmönstren under 2020 har gett svenska Didriksons indikationer på ett ökande intresse från franska konsumenter. Nu testar de en popup-butik i Paris.
Svenska miljötechbolaget We Are Spindye har avslöjat ännu ett samarbetspartner. Denna gång handlar det om en av de senaste årens bolagsraketer som använt Spindyes infärgningsteknik.
Decathlon lanserar NBA-licenserade produkter i drygt 1 200 butiker över hela världen i Afrika, Asien, Europa, Mellanöstern och Latinamerika. Produkterna kommer att finnas tillgängliga från och med april.
Har ditt bolag eller varumärke en klart lysande affärskvinna? Klart det har. Nu är hög tid att nominera henne till DIVAS stora branschpris Årets Affärskvinna i sportbranschen 2020.
I slutet av 2020 blev det klart att nya konfektionsvarumärket Huski Wear klär upp det svenska skicrosslandslaget. Och nu står det klart att varumärket Giro ser till att samma skicrosslandslag får goggles och hjälmar.
Svenska Naturkompaniet planerar lansering i Norge och kommer under året att öppna både e-handel och butiker på den norska marknaden. VD Henrik Hoffman ser stora möjligheter med expansionen.
Sedan i september förra året har det tisslats och tasslats. Idag släpps outdoorprodukterna där TNF och Gucci gjort gemensam sak. Och en sak är säker – det är långtifrån storrutigt, svartgråttgrönt eller prispressat.
För alla prenumeranter och nyhetsbrevsläsare: Vi lottar ut 50 biljetter till tyska Ispomässans Expodel 1-5 februari till våra mest trogna läsare. Först till kvarn gäller.
Tack alla engagerade läsare som gav oss inspel för att vaska fram finalisterna i Gear of the year, 2020. Här är de tre som valts ut i varje kategori, och som tävlar om vinnartiteln. Omröstningen rullar även som en popup på sajten och antalet röster växer varje dag. Här har du hela listan - vi vill gärna ha in din röst senast den 27 januari. Hjälp oss kora 2020 års vinnare!
Snö och kyla, aningen längre dagar och ett vaccin som är på väg ut. Det kanske är nu det vänder? Svensk Handels senaste barometer visar en svag ökning av handlarnas framtidstro.
Fotbolls-EM 2021 och en miljardindustri inom sportprodukter har precis fått en lika framtidsinriktad som tung deltagare. Sportfack har bilderna på fotbollsskorna från – Tesla.
Pro Ski Intro-dagarna som skulle ha hållits i Vemdalen 25-28 januari ställs in. Arrangören Svenskt Sportforum hoppas nu istället på att genomföra Inköpsdagarna i Åre under vecka 12.
Den nya pandemilagen som nyligen klubbades igenom i riksdagen innebär en hel del nya regler för butikshandlarna. Länsstyrelserna ska hantera tillsynen och kan kräva ut nödvändig dokumentation, samt ge böter om reglerna inte följs.
Garmin är ny majoritetsägare av GEOS Worldwide och dess dotterbolag. Förvärvet får anses som mycket strategiskt då Garmins populära nödtelefon Inreach är kopplat till GEOS GPS-spårning.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen
Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!