Så ser nya Void och Colourwear ut
3 kommentarer
Ove: Straight to outlet-ladorna.
Många har säkert svårt att komma åt tidningen under fortsatt pågående hemmaarbete och under kommande semestertider. Därför har vi satt ihop en minimanual för hur du tar del av allt innehåll i samtliga kanaler.
Vi får signaler om att en del läsare inte kommer åt den fysiska tidningen när så många jobbar hemifrån, eller är permitterade. Och snart är det semestertider. Därför vill vi gärna lista alla de sätt du kan ta del av innehållet från oss på Sportfack.
Läs tidningen digitalt
Numera kan du som prenumerant på Sportfack även läsa tidningen digitalt i mobilen, på din surfplatta eller dator via Egmonts tjänst Flipp Solo. Allt du behöver göra är att skapa ett användarkonto med hjälp av ditt kundnummer och ladda ner Flipp-appen eller läsa den via webbversionen om du föredrar stor skärm.
Så här gör du:
Nyhetsbrevet
Här får du en veckosammanfattning av nyheterna från sportfack.se. Nyhetsbrevet går i regel ut på fredagar och har i dagsläget cirka 3 000 mottagare. Nyhetsbrevet har numera en lite annan layout, sedan vi bytt programplattform. Du sajnar lätt upp dig på
www.sportfack.se/sidor/nyhetsbrev
OBS! Har du en G-mejladress så kan nyhetsbreven hamna i mappen "kampanjer" i din inkorg.
Under juli månad kommer dock nyhetsbrevet ut varannan vecka.
Linkedin
Vi har nyligen fått upp en Linkedin-sida (bättre sent än aldrig!). Gå bara in på www.linkedin.com och sök på "Sportfack", så hittar du den. Här länkar vi till en hel del intressanta branschnyheter från sajten, men publicerar även fristående artiklar och tips bara för detta forum. Den här kanalen kommer vi lägga lite mer krut på framöver. Följ oss gärna!
Och, som vanligt går det förstås alltid att surfa in på sajten för att ta del av det löpande nyhetsflödet.
Vi hörs.
Vänliga hälsningar
Redaktionen
Snö och kyla, aningen längre dagar och ett vaccin som är på väg ut. Det kanske är nu det vänder? Svensk Handels senaste barometer visar en svag ökning av handlarnas framtidstro.
Pro Ski Intro-dagarna som skulle ha hållits i Vemdalen 25-28 januari ställs in. Arrangören Svenskt Sportforum hoppas nu istället på att genomföra Inköpsdagarna i Åre under vecka 12.
Den nya pandemilagen som nyligen klubbades igenom i riksdagen innebär en hel del nya regler för butikshandlarna. Länsstyrelserna ska hantera tillsynen och kan kräva ut nödvändig dokumentation, samt ge böter om reglerna inte följs.
Garmin är ny majoritetsägare av GEOS Worldwide och dess dotterbolag. Förvärvet får anses som mycket strategiskt då Garmins populära nödtelefon Inreach är kopplat till GEOS GPS-spårning.
2020 var ett speciellt träningsår. Friskis & Svettis, som satsade på uteträning och onlinepass, listar nio träningstrender de tror får genomslag under 2021.
Det minskade antalet kunder inom den fysiska butikshandeln under pandemin har gjort att stölderna har minskat kraftigt. Det visar Svensk Handels senaste Trygghetsbarometer.
År 2020 var ett gastkramande år som till stor del präglades av coronavirusets framfart. Effekterna för handeln slog åt alla håll, både upp och ner. Samtidigt fick vissa sporter rekordmånga utövare. Vi listar 10 trender från året som gått, varav flera kommer göra avtryck även 2021.
Varumärket YMR Track Club har ridit bra på löparboomen under coronaåret 2020. Försäljningen har fördubblats i jämförelse med 2019. Nu provar de sig fram även med fysiska återförsäljare.
Året började utmanande för norska Aclima, men slutade med en omsättningsökning på 20 procent. Nu har de använt sina nya kunskaper för att ta fram en balaklava, riktad till de alpina skidturisterna.
Hockeygiganten Bauer ser en tydlig koppling mellan ökad kunskap och ökat sälj. Nu skalar de upp satsningen "Bauer University" under 2021. Här berättar marknadschef Marcus Johnsson om planen med utbildningen.
Ridebrain är en ny e-handelsplattform och digital marknadsplats för varumärken inom sport och outdoor. Nu investerar dessutom en sportbranschprofil i startupen.
Jackson Holes nya vd Eric Hammel siktar högt. Fram till 2025 har han som målsättning att Jackson Hole ska gå från "någon miljon" till att omsätta 100 miljoner kronor.
De nya underställen är uppbygga på två lager, ett mjukare mot kroppen och ett värmebeständigt ullager utåt. Tanken är att kombinera de två materialtypernas bästa egenskaper.
I april 2020 köpte holländska Colour Group B.V. varumärkena Colourwear och Void vilket gjorde att de hamnade i samma företagsgrupp som Tenson. Sportfack undrade hur mycket som förändrats på åtta månader.
Det har varit på gång tidigare men aldrig sagts rakt ut. Nu har till slut Adidas öppnat för en försäljning av Reebok.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen
Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!