Modespaning in i framtiden

Modespaning in i framtiden

I tider som dessa kan det vara extra skönt att blicka in i framtiden. Modekonsultbyrån Colourhouse anordnar ett onlineseminarium i maj för alla som vill spana in modetrenderna för det kommande höst- och vintermodet 2021-22.

Publicerad

Louise Klarsten, vd Colourhouse.

Hur ser livet ut efter corona? Ingen vet. Vad som kommer blir normaltillståndet är svårt att sia om, men det finns ett liv och en sporthandel även efter corona. I dagsläget ställs många aktuella fysiska branscharrangemang och idrottsevent in, av förklarliga skäl - och den digitala tekniken har blivit ett livsviktigt redskap för att kunna hålla uppe kommunikationen med kunder, kollegor och branschföreträdare.
Konsultfirman Colourhouse till exempel ställer om sina event till webbseminarier. Den 26 maj kör de en onlinesändning med inbjudna modeexperter för att redan nu få en inblick i modetrenderna höst/vinter 2021-22. Det är livsstilsmode som står i centrum, men en hel del av innehållet brukar även handla om sportmode (allt går ju ihop nuförtiden).
Colourhouse vd Louise Klarsten (som även är modekrönikör i Sportfack) tycker att frågor kring modeidéer och inspiration är extra aktuella komponenter just i denna tid när det gäller att boosta självförtroendet och tro på sin produkt.  
– I tider vi aldrig tidigare skådat gäller det verkligen att lyfta blicken och tro på sin produkt. Därför arrangerar vi på Colourhouse som vanligt våra modeseminarier, precis som vi har gjort sedan 13 år tillbaka, men nu i nytt format. Vi kommer att livesända trendanalyser och föreläsningar med partners uppkopplade från London och New York, berättar hon.
– Efter en säsong utan resor, men hemarbete för många, är detta ett sätt att boosta branschen med nödvändiga influenser vad gäller design och konsumentbehov för att lyckas inför höst-vinter 21-22-säsongen.
Alla intresserade företag kan anmäla sig som enskilda deltagare eller som obegränsat antal deltagare per företag. Den som vill veta mer kan gå in på: 
https://colourhouse.se/sv/next-trend-seminarier

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Lågprishjälm säkrast i största testet

9 kommentarer

Bo Dalarnasson: Intressant diskussion, men frågan är om det är priset på varan som avgör kvalitén på produkten. Det är det vanliga bland yngre att desto dyrare en produkt är desto bättre är den. Tyvärr är det länge...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842