Addnature ger tre procent av sin försäljning till STF

Foto: Nicolas Jändel

Addnature ger tre procent av sin försäljning till STF

Outdoorkedjan Addnature skänker tre procent av sin försäljning i outletdelen online mellan 24-27 april, till Svenska Turistföreningen.

Publicerad

Martin Netinder, vd Addnature.

STF, som har tvingats stänga ner alla sina fjällstugor under virusvågen drabbas - precis som så många andra - ekonomiskt av coronavirusets effekter. Outdoorkedjan Addnature har bestämt sig för att donera 50 000 kronor och även ge en del av sin onlineförsäljning (3 procent) från outletdelen under perioden 24/4-midnatt 27/4 till organisationen.  
– Naturen är den plats vi och våra kunder älskar och inspireras av. STF och dess eldsjälar är väldigt viktiga för att göra denna natur tillgänglig. Genom att tillsammans med våra kunder finansiellt stödja deras verksamhet, vill vi göra det möjligt för fler att upptäcka och uppleva svensk natur. Nu, och i framtiden, säger den nytillträdde Addnature-vd:n Martin Netinder, i ett pressmeddelande.
De senaste åren har Addnature etablerat sig i Europa genom samgåendet med tyska Internetstores och gått mer och mer in på cykel under namnet Bikester. Nu senast under våren genom att slå upp dörrarna till den första fysiska Bikester-butiken, i Nacka (som Sportfack har rapporterat om tidigare).

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Sommarläsning: Djuplodande intervju med Marcus Wibergh

7 kommentarer

Gammal leverantör: Ja, vad hände egentligen? Många anställda med både kunskap och erfarenhet fick gå, vad är sanningen om varför dom fick gå?? Intersport har därefter inte direkt gått bättre,snicksnacka pratet om...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842