Fjällräven rekryterar ny global marknadschef

Fjällräven rekryterar ny global marknadschef

Fjällräven rekryterar ny global marknadschef, som tillträder nu i april. Han efterträder Leif Öhlund som lämnade företaget under 2019. Klicka och läs vem det är!

Publicerad

Alexander Matt jobbar gärna med ikoniska varumärken.

Det blir Alexander Matt som axlar rollen som global marknadschef på Fjällräven. Han har tidigare haft samma roll på Fiskars Group de senaste fyra åren, där han ledde den digitala förvandlingen med fokus på konsumentupplevelser. Från 2012 till 2015 var Matt Senior Director Global Brand Communications för Adidas Originals och medlem i det globala ledarskapsteamet. Innan dess även en vända på Levis.
– Jag är stolt och glad över att välkomna Alexander Matt till Fjällräven-familjen, Alexander kommer att bidra med sin betydande erfarenhet ur ett globalt varumärkeshanteringsperspektiv, leda det kreativa arbetet i en internationell miljö och ta hand om vår globala marknadsföring med sina mycket starka ledarskapskapaciteter. Vi ser uppriktigt fram emot att ha Alexander i vårt team och som en långsiktig kollega, säger Martin Axelhed, VD Fjällräven International, i ett pressmeddelande.
– Jag vill också ta tillfället att tacka Leif Öhlund för hans bidrag till företaget under sin tid som global marknadschef på Fjällräven och önskar honom all lycka till för hans framtid.

Alexander Matt ska skynda på Fjällrävens ambition att bli ett ledande premiumvarumärke med hållbarhetsfokus. Och säkert väger hans digitala erfarenheter tungt i sammanhanget, gissar Sportfack.
– Jag är väldigt glad över att börja i min nya roll, Fjällräven förenar min passion för sport och natur med min tro på kraften hos ikoniska varumärken. Vi står inför extraordinära tider, men tack vare Fjällrävens unika position är detta också en möjlighet för oss att skapa en positiv inverkan som verkligen betyder något, säger Alexander Matt. 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Lågprishjälm säkrast i största testet

9 kommentarer

Bo Dalarnasson: Intressant diskussion, men frågan är om det är priset på varan som avgör kvalitén på produkten. Det är det vanliga bland yngre att desto dyrare en produkt är desto bättre är den. Tyvärr är det länge...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842