Svenska Sigr säljer cykeltröjor för Barncancerfonden i ny kampanj

Svenska Sigr säljer cykeltröjor för Barncancerfonden i ny kampanj

Sigr och äventyrsprofilen Aron Andersson vill att fler ska börja cykla och vill samtidigt driva in pengar till Barncancerfonden via försäljning av specialgjorda cykeltröjor.

Publicerad

Tröjorna ska finnas i en stor spännvidd av storlekar.

Profilen Aron Andersson, som själv kommer vara med i kampanjen på olika sätt, fungerar som ansiktet utåt för insamlingen som ska löpa under sommaren 2020 och stöder Barncancerfonden. Kampanjklubben kommer ha namnet Team Aron CK. Sigr har tagit fram cykeltröjorna och större delen av försäljningen ska gå direkt till Barncancerfonden. Och alla ska kunna vara med, oavsett kroppsvikt eller form.  
– Att inkludera fler i cyklingen är jätteviktigt för oss. Och genom att kunna erbjuda fler storlekar på kläderna vi säljer till vår insamling så känner vi att det blir en enormt bra win-win. Mer pengar till Barncancerfonden och fler kan testa cykling. Och fler människor som kan vara med oavsett kroppsform, berättar Sigrs vd Jenny Ferry.
Men hur driver man en kampanj så här i coronatider?
– På grund av det rådande läget så kommer klubben att ordna olika event och vid varje event sätta olika program. Fokus ligger på eventen och de kommer att uppdateras löpande, med sikte på att augusti kommer vara en månad då vi alla kan mötas igen, hoppas hon.

Plaggen produceras i Sigrs egen fabrik i norra Kina, i Qiangdao, där det arbetar 18 sömmare och sömmerskor – som inte har drabbats av coronaviruset, staden ligger långt från Wuhan-provinsen.
Sigr har valt att producera tröjor i fler och större storlekar än vanligt (XS-5XL) eftersom de vill att alla ska kunna vara med och stödja kampanjen och att så många som möjligt ska känna sig bekväma i sadeln. De går att beställa via en egen landningssida.  
– Våra kunder som har gjort "viktresor" har gett oss feedback att man önskat att få ha haft riktiga cykelkläder som alla andra och slippa känslan av bylsiga T-shirts utan fickor och jackor som fladdrar. Det ger en känsla att man är inkluderad. Det ger pepp, menar Jenny Ferry.  

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Granitbiten och Marmot går skilda vägar

11 kommentarer

Göran S: Det kan nämnas att varken Granitbiten eller ROSWI är distributör för de märken vi diskuterar. De är/var i bägge fallen agenter.

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842