Naturkompaniet erbjuder rådgivning och försäljning via telefon

Naturkompaniet erbjuder rådgivning och försäljning via telefon

Precis som på den gamla portordertiden erbjuder nu kedjan Naturkompaniet köphjälp och rådgivning per telefon från samtliga butiker över landet. Och Biltema har börjat med drive in-försäljning vid alla sina varuhus.

Publicerad

Naturkompaniet konstaterar i ett pressmeddelande och i sitt nyhetsbrev att det råder stor osäkerhet just nu kring hur allmänheten ska röra sig fritt och att det finns ett stort motstånd från att besöka fysiska butiker, Därför erbjuder de personlig rådgivning och köphjälp via telefon till samtliga sina 34 butiker. Köprådgivare guidar kunden genom sortimentet och kan hjälpa till att lägga en order som skickas direkt till kund fraktfritt mot postförskott.
Kunderna hittar den närmaste butiken via en klickbar länk på startsidan. Alla butiker har ett eget telefonnummer.
Som av en händelse toppar de just nu startsidan med utvalda preppingprodukter.

En annan intressant lösning har Biltema (som annars inte har någon särskilt utvecklad omnikanal). De erbjuder nu varuhuskunderna att handla genom "köp och hämta drive in". Kunden väljer varuhus på hemsidan, gör sin beställning, åker till varuhuset, skickar ett sms när hen står på rätt ställe, lämnar sidodörr eller bagagelucka öppen och får sina varor levererade direkt in i bilen.
Vi kommer nog att få se fler av den sortens lösningar den närmaste tiden.   

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

7 kommentarer

Philk Night: Så är det säkert oxå. Men strategiskt så är det ett faktum att ett fåtal av de som har tillgång till Nike nu får det framöver. Allt enligt den plan de redovisat. Så vad är en hållbar strategi för en...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206