Granitbiten och Marmot går skilda vägar

Under nära 20 år har Granitbiten varit distributör och marknadsföringsaktör för Marmots produkter i Sverige. Nu avslutas samarbetet.

Efter 19 år tillsammans har svenska stockholmsbaserade distributören Granitbiten och Marmot beslutat att gå skilda vägar. Förändringen gäller från och med 11 mars.
– Under många år har Granitbiten fokuserat på att få varumärket till den position vi för närvarande har på den svenska och danska marknaden. Vi vill tacka hela Granitbiten-teamet för det hårda arbete de gjort genom åren och vi önskar dem lycka till i framtiden, säger Jan Schapmann, kommersiell chef för Marmot Europé, i ett pressmeddelande.
– Det här ger oss möjlighet att serva denna marknad direkt och som varumärke komma ännu närmare våra kunder, fortsätter han.

Granitbiten och Marmot går skilda vägar
Marmots nya Warm Cube-teknik presenterades på senaste Ispomässan.

Marmot har nu inlett rekryteringsprocessen med att anställa en försäljningschef för Sverige och Danmark.
– Vi har haft många fantastiska år med Marmot och det har varit både spännande och stimulerande att vara del av att bygga ett varumärke till den position och storlek Marmot har idag. Vi önskar Marmot fortsatt framgång, säger Thomas Breding från Granitbiten.
Från och med nu övertar Marmot, som ägs av Newell Brands, all försäljning och kundservice för varumärket i Sverige och Danmark.