Tvåsiffrig ökning för Löplabbet 2019

Löplabbet har åtta fysiska butiker runt om i Sverige.

Tvåsiffrig ökning för Löplabbet 2019

Specialistbutikerna fortsätter skörda framgång. Löplabbet gjorde 2019 en försäljningsökning med 14 procent.

Publicerad

Löplabbet gjorde 2019 en försäljningsökning med 14 procent och avslutar året med ett positivt rörelseresultat före avskrivningar, EBITDA, på 5 miljoner kronor (6,9%). Det förklarar Löplabbets driftschef i ett pressmeddelande.

En kombination av en bra e-handel och duktiga medarbetare menar kedjans driftchef är några av nycklarna till framgångarna.

– Vi har tagit flera initiativ för att höja kundupplevelsen ytterligare men hade aldrig nått dit vi gjort utan Team Löplabbet. Våra medarbetar runt om i Sverige skapar utan tvekan förutsättningarna för att fortsätta vår resa som sportspecialist inom löpning, säger Bjarne Koning, som från och med nu blir ansvarig för marknad och e-handel hos kedjan.

Löplabbet, som sedan 2014 ägs av Intersport, verkar i en minst sagt hårt konkurrensutsatt segment. År 2017 låg omsättningen inom Löplabbetgruppen på 93 miljoner kronor, 2018 var omsätttningen 83 miljoner kronor men därifrån vände man alltså upp 14 procent 2019. 

I nummer 3 av Sportfack, som dessutom har ett stort runningtema, läser du en längre artikel med Löplabbet och Bjarne Koning.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

7 kommentarer

Philk Night: Så är det säkert oxå. Men strategiskt så är det ett faktum att ett fåtal av de som har tillgång till Nike nu får det framöver. Allt enligt den plan de redovisat. Så vad är en hållbar strategi för en...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206