Tretorn väljer Vox som distributör - nysatsar på hemmamarknaden

Tretorn väljer Vox som distributör - nysatsar på hemmamarknaden

Svenska Tretorn har tecknat ett nytt distributionsavtal med agenten Vox, för den nordiska marknaden. Avtalet ingår som en del i Tretorns strategiplan "Tillväxt 2024".

Publicerad

VD Magnus Månsson.

De senaste konfektionslinjerna från Tretorns sida, som till exempel serien Eco Essentials, har nästan fått mer genomslag utomlands än här på hemmaplan. Men det vill företaget gärna försöka ändra på och har nu tecknat ett avtal med agenten Vox Shwrm för att vässa införsäljningen i Norden.
– Vi har stora förväntningar på detta samarbete, vi ser att vårt arbete med Eco Essentials fått starkt mottagande internationellt och vi har utvecklat design, kvalitet och funktion till nya nivåer för en högre distribution. Nu ska vi göra samma resa på hemmaplan, säger Magnus Månsson, VD för Tretorn Sweden AB, i ett pressmeddelande.

Skaljacka i serien Tretorn x Nigelcabourn.

Första steget i samarbetet är införsäljning av FW20 Tretorn X Nigel Cabourn Eco Essentials-kollektionen som bygger på Tretorns varumärke Sarek. Men det kommer på sikt även att innefatta sneakers, livsstilskläder och väskor – som enligt Tretorn själva är tre stora tillväxtområden på den nordiska marknaden just nu.
Vox har tidigare erfarenhet av att arbeta för livsstilsvarumärken så som, Puma Blk Station, Nudie Jeans och Red Wing.
– Vi har sjösatt vässa vår nya strategiplan för tillväxt 2024 och ser stor potential i hur vi kommer aktivera Tretorns ikoniska arv som en stark tillväxtmotor för ny distribution. Här spelar VOX en viktig roll då de arbetar nära kunderna och bidrar med ny kunskap, fortsätter Magnus Månsson.
Varumärket kommer finnas representerat på Tretorns två nya showrooms i Stockholm och Helsingborg. Samt på Vox´ showroom i Gamla stan i Stockholm.
Numera sköter Tretorn även mediakontakterna själva, som tidigare gått via en extern byrå. 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Sommarläsning: Djuplodande intervju med Marcus Wibergh

7 kommentarer

Gammal leverantör: Ja, vad hände egentligen? Många anställda med både kunskap och erfarenhet fick gå, vad är sanningen om varför dom fick gå?? Intersport har därefter inte direkt gått bättre,snicksnacka pratet om...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842