1 kommentar
Lena: jag har ingen kommentar.
Varumärket Paul Brunngård lanserar en sajt där allt ska handla om skovård. Företaget ser det som ett sätt att skapa mervärden för den modeintresserade konsumenten och öka medvetenheten om hur man själva kan förlänga skors livslängd.
E-handelssatsningen paulbrunngard.com görs i nära samarbete med Jetshop, som är specialist på att skapa digitala handelsplattformar.
– Detta möjliggör en internationell expansion men också att vi kan vara med och utveckla marknaden tillsammans med alla de återförsäljare som vi samarbetar med, säger Marcus Askenbom, E-commerce Manager för Paul Brunngård AB.
Företagets erfarenhet efter att ha arbetat med skovård i nära fyra decennier är att intresset för skor och skovård ökar bland konsumenterna. Men att det krävs vägledning för hur man vårdar sina skor på rätt sätt, och förstås även tips om produkter för ändamålet.
– Vi vet att 9 av 10 tycker att skor är viktigt, där det främsta man värderar är att skorna ska vara snygga och sköna. Det är precis vad vårt erbjudande levererar på genom skovård, skotillbehör och sulor, säger Ludwig Alholt, vd på Paul Brunngård AB.
Företaget etablerades 1983 i Sparsör av familjen Brunngård och ligger idag i Viared strax utanför Borås med showroom i Stockholm, Oslo och Helsingfors. De äger bland andra varumärkena Paul Brunngård, Springyard och 52bones, men fungerar även som distributör för till exempel Ecco.
Titleist Pro V1 har funnits i 20 år och varit ohotad på toppen av premiummarknadens bollpyramid. Nu kommer en ny modell av bollen där allt är helt nytt, inget har lämnats oförändrat.
E-handelsmönstren under 2020 har gett svenska Didriksons indikationer på ett ökande intresse från franska konsumenter. Nu testar de en popup-butik i Paris.
Svenska miljötechbolaget We Are Spindye har avslöjat ännu ett samarbetspartner. Denna gång handlar det om en av de senaste årens bolagsraketer som använt Spindyes infärgningsteknik.
Decathlon lanserar NBA-licenserade produkter i drygt 1 200 butiker över hela världen i Afrika, Asien, Europa, Mellanöstern och Latinamerika. Produkterna kommer att finnas tillgängliga från och med april.
Har ditt bolag eller varumärke en klart lysande affärskvinna? Klart det har. Nu är hög tid att nominera henne till DIVAS stora branschpris Årets Affärskvinna i sportbranschen 2020.
I slutet av 2020 blev det klart att nya konfektionsvarumärket Huski Wear klär upp det svenska skicrosslandslaget. Och nu står det klart att varumärket Giro ser till att samma skicrosslandslag får goggles och hjälmar.
Svenska Naturkompaniet planerar lansering i Norge och kommer under året att öppna både e-handel och butiker på den norska marknaden. VD Henrik Hoffman ser stora möjligheter med expansionen.
Sedan i september förra året har det tisslats och tasslats. Idag släpps outdoorprodukterna där TNF och Gucci gjort gemensam sak. Och en sak är säker – det är långtifrån storrutigt, svartgråttgrönt eller prispressat.
För alla prenumeranter och nyhetsbrevsläsare: Vi lottar ut 50 biljetter till tyska Ispomässans Expodel 1-5 februari till våra mest trogna läsare. Först till kvarn gäller.
Tack alla engagerade läsare som gav oss inspel för att vaska fram finalisterna i Gear of the year, 2020. Här är de tre som valts ut i varje kategori, och som tävlar om vinnartiteln. Omröstningen rullar även som en popup på sajten och antalet röster växer varje dag. Här har du hela listan - vi vill gärna ha in din röst senast den 27 januari. Hjälp oss kora 2020 års vinnare!
Snö och kyla, aningen längre dagar och ett vaccin som är på väg ut. Det kanske är nu det vänder? Svensk Handels senaste barometer visar en svag ökning av handlarnas framtidstro.
Fotbolls-EM 2021 och en miljardindustri inom sportprodukter har precis fått en lika framtidsinriktad som tung deltagare. Sportfack har bilderna på fotbollsskorna från – Tesla.
Pro Ski Intro-dagarna som skulle ha hållits i Vemdalen 25-28 januari ställs in. Arrangören Svenskt Sportforum hoppas nu istället på att genomföra Inköpsdagarna i Åre under vecka 12.
Den nya pandemilagen som nyligen klubbades igenom i riksdagen innebär en hel del nya regler för butikshandlarna. Länsstyrelserna ska hantera tillsynen och kan kräva ut nödvändig dokumentation, samt ge böter om reglerna inte följs.
Garmin är ny majoritetsägare av GEOS Worldwide och dess dotterbolag. Förvärvet får anses som mycket strategiskt då Garmins populära nödtelefon Inreach är kopplat till GEOS GPS-spårning.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen
Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!