Isbjörn startar uthyrning via egen webbsida

Isbjörn startar uthyrning via egen webbsida

I samband med Black Friday så sjösätter svenska Isbjörn en uthyrningstjänst för sin klädkollektion för barn och unga i åldern 0-16 år.

Publicerad

Isbjörn of Sweden lanserar uthyrningstjänsten från och med den 29 november och den kommer att drivas via den egna kanalen www.isbjornofsweden.com, i syfte att minska textilavfall genom att återanvända plagg. Och för att barnfamiljer ska ha råd och möjlighet att använda högkvalitativa plagg trots att de kanske bara vandrar eller åker skidor en gång per år.
Enligt Isbjörn vill man uppmuntra aktiva familjer att konsumera mindre och istället hyra specifika produkter. Målet är att förlänga livscykeln för varje produkt och att öka antal användare per plagg.
Maria Frykman Forsberg, en av grundarna och VD för Isbjörn, säger i ett pressmeddelande:
– Allt vi gör i vårt företag har både vårt, kundens och planetens högsta prioritet. Avfall har en förödande konsekvens på vår vackra planet och vi gör vårt bästa för att begränsa miljöpåverkan.
– Evenemang så som Black Friday ökar bara masskonsumtionen och avfallsproblemet. Detta är huvudorsaken till varför vi lanserar vår uthyrningstjänst just under den här veckan. Vi vill att föräldrar konsumerar mindre, inte mer, fortsätter hon.

 

Så här presenterar Isbjörn sin kampanj.

Intresserade kunder kommer kunna anmäla intresse för en säsongsprenumeration för att hyra Isbjörns skalkläder till en månadsavgift, för att sedan återlämna plagget för rekonditionering inför nästa säsong. Den andra gången plagget hyrs ut blir priset lägre och kunden kommer få möjlighet att köpa loss plagget till ett reducerat pris. Om plagget returneras säljs det vidare på second hand-marknaden. Kunderna kommer att servas av Isbjörns interna kundtjänstteam. Uthyrningstjänsten lanseras först i Sverige, för att i nästa steg rulla ut globalt.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Stadium lämnar Tyskland

6 kommentarer

Nicko: Stadium har väl i flera år bevisat att de är föränderliga och inte rädda att både ge sig in på nya marknader och modet att kliva av när det inte funkar. Resultatmässigt överlägsna alla andra aktörer...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842