Bagheera klär upp världsmästare

Tove Alexandersson med orienterarkollegor springer från 2020 i kläder från svenska Bagheera.

Bagheera klär upp världsmästare

Svenska Bagheera har fördjupat sitt samarbete med ett av Sveriges just nu mest framgångsrikaste landslag. Från 2020 fram till 2022 tävlar orienteringslandslagen i kläder från Bagheera.

Publicerad

Svenska Orienteringsförbundet och Bagheera har kommit överens om att förlänga och utveckla sitt samarbetsavtal. Parterna har samarbetat sedan 2016 och nu klivr Bagheera upp som huvudsponsor från 2020 till 2022 och kommer exklusivt leverera kläder till orienteringslandslaget och skidorienteringslandslaget. Det meddelas i ett gemensamt pressmeddelande.
  
– Vi är väldigt nöjda med Bagheera, säger förbundschef Susanne Söderholm. Det nya avtalet innebär ett fördjupat samarbete på en rad olika områden och värdet har också ökat avsevärt. Bagheeras målsättning att göra produkter som är miljövänliga rimmar väl med orienteringsförbundets prioritering av miljö- och hållbarhetsfrågor och vi ser verkligen fram emot tre år till med Bagheera.

- Vi är väldigt stolta och glada över det förlängda och fördjupande kontraktet med Svenska Orienteringsförbundet, säger Bagheeras vd Bo-Göran Karlsson. Att fortsättningsvis få vara klädleverantör till ett landslag som det fullkomligen regnar medaljer över är en ynnest och det har verkligen satt oss som leverantör på orienteringskartan. Orientering är en fokussport för Bagheera och en sportutövning som ställer stora krav på utrustningen. Erfarenhetsutbytet med de aktiva i landslaget bidrar mycket i Bagheeras strävan att utveckla hållbara produkter med maximal komfort; något som också påverkar produktutvecklingen till den vanlige motionären.

Bagheera, som grundades i Avesta 1981 av bröderna Bo-Göran och Carl-Gustaf Karlsson, har fortfarande huvudkontoret med administration, design och produktutveckling samt lager lokaliserat i Avesta i södra Dalarna. Företagets affärsidé att tillverka funktionella kläder och skor har gett återförsäljare över hela Sverige och delar av Europa.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

"Förälskad på avstånd" Sportfack har pratat med XXL:s nye vd

8 kommentarer

Till Mattias: Nej, E - handeln var här innan extra priser från XXL. E-handeln är den stora anledningen till prisreduktion. Den digitala handeln och konsumenternas handelsfrihet är den stora anledningen till att...

Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842