Arc’teryx blir researrangör

Som researrangör kommer Arc’teryx fokusera på exotiska platser i Europa och Nordamerika.

Arc’teryx blir researrangör

Petter Stordalen får konkurrens. Outdoorinnovatören Arc'teryx lägger till möjligheten för slutkonsumenter att köpa resor av bolaget. Detta som en del i en plan att bredda sig som leverantör.

Publicerad

Vi har sett fenomenet tidigare inom egentligen hela sportbranschen. Att resa med eller erbjuda resor till slutkonsument är en växande inkomstdel för flitiga varumärken. Att cykla i Italien med den lokala cykelbutiken eller åka på vandring i Tatrabergen med Utemagasinet I början av 2018 sjösatte Bergans sin reseverksamhet i konceptet Bergans Adventures med liknande intentioner som sina kanadensiska kollegor: att erbjuda allt till sina slutkunder – kvalitetsresor med utbildade guider och självklart går det att klicka hem all utrustning som behövs för resan.

Bakgrunden är självklart att slutkonsumenten som idag väljer varumärken på premiumnivå har mycket pengar och gärna lägger det på sitt resande. Kan man som varumärke leverera outdoorpaket med högsta kvalitet till destinationer som kanske kunden inte alltid vet finns eller inte vill lägga tiden på att sätta ihop, finns pengar att tjäna. Resorna hos Arc'teryx är fokuserade på exotiska platser i Europa och Nordamerika och priserna är höga – en löparresa på Korsika kostar cirka 55 000:- för en dryg vecka. På Arc'teryx HK i Vancouver förklarar Jurgen Watts senior manager, brand partnerships bolagets vilja.

– Som varumärke vill vi expandera vår koppling till slutkonsument och med resedelen så kan vi göra det och globalt dessutom. Vi vill ge konsumenter möjlighet att upptäcka de sporter vi utvecklar produkter för och utforska vår fantastiska värld, säger Jurgen som förklarar att resedelen inom Arc'teryx växer redan till nästa år.

Du läser hela artiklen om Arc'teryx resesatsning i nästa nummer av Sportfacks pappersmagasin.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Stadium lämnar Tyskland

6 kommentarer

Nicko: Stadium har väl i flera år bevisat att de är föränderliga och inte rädda att både ge sig in på nya marknader och modet att kliva av när det inte funkar. Resultatmässigt överlägsna alla andra aktörer...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842