Guldknappen till Haglöfs

Guldknappen till Haglöfs

Damernas Världs designpris Guldknappen ska premiera framträdande mode. I år får Asicsägda Haglöfs priset, för sin design och sitt hållbarhetstänk.

Publicerad

Outdoor och mode får alltfler beröringspunkter. Nu får Haglöfs priset Guldknappen, som varje år delas ut av Damernas Värld och ska premiera framträdande modevarumärken. I motiveringen anges Haglöfs hållbarhetstänk som en viktig ingrediens.
– Funktion och stil är inte längre två ord som är motsatser. I bräschen för den förändringen går Haglöfs, som med sin moderna syn på design, i kombination med ett genomgående hållbarhetstänk och en vilja att ständigt utvecklas, är den självklara vinnaren av Damernas Världs modepris Guldknappen för året 2019, slår Helena Skog på Damernas Värld fast i motiveringen.
Begreppet "urban outdoor" har de senaste åren fått allt starkare fäste och att vara klädd för äventyr (även fast man bara är på väg till och från jobbet) ingår nu som ett alltmer naturligt klädval i stadsmiljön.    
– Modevärlden har närmat sig outdoorvärlden väldigt mycket de senaste åren. Det gör estetiken vi står för mer accepterad. Men att vi sätter funktion, utövande och upplevelsen i naturen i första rummet, det är inget vi någonsin kompromissar med, säger Robert Olsson, senior designer på Haglöfs. 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Stadium lämnar Tyskland

6 kommentarer

Nicko: Stadium har väl i flera år bevisat att de är föränderliga och inte rädda att både ge sig in på nya marknader och modet att kliva av när det inte funkar. Resultatmässigt överlägsna alla andra aktörer...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842