J.Lindeberg tar sitt butikskoncept till Köpenhamn

J.Lindeberg tar sitt butikskoncept till Köpenhamn

Nu i veckan öppnade J.Lindeberg en ny butik i köpcentret Illum, Köpenhamn, som en del av sin fortsatta satsning i Skandinavien.

Publicerad

Det nya butikskonceptet bygger vidare på det utseende som etablerades i flaggskeppsbutiken på Biblioteksgatan i Stockholm förra året. Ett koncept framtaget av den danska arkitekten David Thulstrup. Etableringen är ett steg i J.Linderbergs ambition att öka profileringen i Skandinavien.
Varumärket, som alltid haft en tydlig sport-fashion-koppling i sina kollektioner, vill att estetiken – som numera bär chefsdesignern Jens Werners signum - ska synas även i butiksformatet.
– Vi jobbar utifrån en ny känsla och ett nytt uttryck för vår globala plattform och mer engagerande innehåll som lockar in folk till vår livsstil. Det innebär en helt ny design för våra butiker och ett nytt sätt att tänka kring dem, säger Jonas Andersson, CEO på J.Lindeberg.

Den nya butiksdesignen blandar material som fiberglas, trä och rostfritt stål med färgglada möbler. Inspirationen är hämtad från gallerier och muséer med stora, öppna ytor. Ambitionen är att få en känsla av avslappnad lyx istället för det skandinaviskt strama och minimalistiska. Den nya butiken ligger på våning 1 i Illumvaruhuset, Köpenhamn.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Stadium lämnar Tyskland

6 kommentarer

Nicko: Stadium har väl i flera år bevisat att de är föränderliga och inte rädda att både ge sig in på nya marknader och modet att kliva av när det inte funkar. Resultatmässigt överlägsna alla andra aktörer...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842