Sportfack besöker Intersports flaggskeppsbutik i Stockholms city

Flaggskeppsbutiken på Drottninggatan mäter 1000 kvadratmeter sportshopping.

Sportfack besöker Intersports flaggskeppsbutik i Stockholms city

Det är inte varje dag 1000 kvadratmeter stora sportbutiker öppnar i cityläge numera. Men 07.00 idag klipper Intersports vd Marcus Wiberg bandet – för Intersports flaggskeppsbutik mittemot Sergels torg i Stockholm.

Publicerad

Mitt bland ilande medarbetare, halvklädda skyltdockor, cyklar, skivstänger och dunjackor i rader står Intersports vd Marcus Wibergh och överser det intensiva arbetet. Tre snickare diskuterar några sista insatser på övre plan och två säljare ser över den hårda avdelningen. Är alla goggles på plats, har vi tagit av plasten på skidorna? 

Mitt i stormens öga och med mindre än ett halvt dygn till öppning av Intersports 1000 kvadratmeter stora flaggskeppsbutik mitt på Drottninggatan i Stockholm mittemot Sergels torg och Åhléns city verkar han lugn och nöjd.

– Det är lite kvar att göra men det är full fart och så här ska det vara vid en sådan här öppning, säger han leende, innan vi gemensamt tar butiksvarvet.

Det här är en del av en längre artikel om Intersports nya satsning i Stockholms city. Du läser hela intervjun med Marcus Wibergh där han berättar om flaggskeppsbutikens innehåll och Intersports digitala framtidsfokus i Sportfack nummer 11.  

Intersport är tillbaka i Stockholms city med en flaggskeppsbutik på 1000 kvadrat. Sportfack mötte en nöjd vd i Marcus Wibergh dagen före öppningsdagen.
– Det här är en jättefin butik med välutbildade och duktiga medarbetare, menade Marcus Wibergh.

– Löpning är vårt DNA, säger Marcus Wibergh. Och med toppmodern utrustning från Safesize för automatisk fastställning av vilka skomodeller som passar kundens fot, löpband och med möjlighet att på plats gjuta sulor efter kundens fotprofil, håller Sportfack med. Intersport Drottninggatans avdelning för löparskor håller högsta klass.

Adidas, Under Armour, Nike, Peak Performance med flera. Träningsavdelningen hos Intersport Drottninggatan är butikens största del och innehåller varumärkena som brukar vara mest eftertraktade inom segmentet hos en storstadspublik.

Sneakers och streetmode har som sig bör en egen avdelning i denna rejäla citybutik.

På flera ställen i butiken kan kunderna själva söka i Intersports hela produktutbud. Där kan de även beställa produkter och själva bestämma var i Sverige de vill hämta upp dem.
– Perfekt om du till exempel är på besök i Stockholm men vill hämta upp produkterna hemma i Nässjö när du väl är hemma, menar vd Marcus Wibergh.

Barn- och junioravdelningen är välfylld och utgörs av en stor del egna varumärken.

Räcker inte butikens skoutbud? Då borde Intersports lagerutbud på drygt 37 000 olika modeller ändå kunna mätta kundbehovet.

Enkelt och analogt. En lika effektiv som snygg detalj är de skyltar i trä som upplyser kunderna om var de nyaste produkterna finns.

På flaggskeppsbutikens entréplan finns avdelningen Sportservice där butiken både säljer men framför allt utför service på cyklar. Vintertid svänger avdelningen om till att serva skridsko- och skidkunder.

Flaggskeppsbutiken har självklart Intersports nya designkoncept där ljust trä har kombinerats med mörkgrå textil och vita väggar.

On
Off

4 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Tredje generationen Olsson

1 kommentar

Bo Åhlèn tel:076-1129419: Hej!har en sportväska från Ryonbolaget som det står Raketost på.Är den av något värde?Har aldrig använts.

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842