Det är inte varje dag 1000 kvadratmeter stora sportbutiker öppnar i cityläge numera. Men 07.00 idag klipper Intersports vd Marcus Wiberg bandet – för Intersports flaggskeppsbutik mittemot Sergels torg i Stockholm.
Mitt bland ilande medarbetare, halvklädda skyltdockor, cyklar, skivstänger och dunjackor i rader står Intersports vd Marcus Wibergh och överser det intensiva arbetet. Tre snickare diskuterar några sista insatser på övre plan och två säljare ser över den hårda avdelningen. Är alla goggles på plats, har vi tagit av plasten på skidorna?
Mitt i stormens öga och med mindre än ett halvt dygn till öppning av Intersports 1000 kvadratmeter stora flaggskeppsbutik mitt på Drottninggatan i Stockholm mittemot Sergels torg och Åhléns city verkar han lugn och nöjd.
– Det är lite kvar att göra men det är full fart och så här ska det vara vid en sådan här öppning, säger han leende, innan vi gemensamt tar butiksvarvet.
Det här är en del av en längre artikel om Intersports nya satsning i Stockholms city. Du läser hela intervjun med Marcus Wibergh där han berättar om flaggskeppsbutikens innehåll och Intersports digitala framtidsfokus i Sportfack nummer 11.