1 kommentar
Per Wirén: https://www.akessportservice.se/single-post/2019/11/23/Först-i-Sverige-med-att-erbjuda-en-ekologisk-valla-vid-skidservice-Nu-tar-vi-ett-steg-till-och-tar-bort-alla-högflourvallor
Tidigare landschefen på Stadium, Daniel Löfkvist, går till Stadium Outlet och nu är den nya Sverigechefen utsedd. Det blir en person som föredrar termen "butiksglöd" istället för "butiksdöd".
Sportfack lovade rapportera så snart det släpptes, vem som blir ny Sverigechef på Stadium. Nu står det klart att det blir Åsa Steen, som tar över efter Daniel Löfkvist i den positionen (som i sin tur tar över ansvaret för Stadium Outlet efter Anders Bejsy).
Åsa, som bor i Växjö, kommer att vara stationerad på Solnakontoret. Hon har jobbat sig uppåt inom organisationen under många år, bland annat som säljare, visuellt ansvarig, butikschef, regionschef och visuellt försäljningsansvarig. Och handeln har hon i sig sedan barnsben.
– Jag är uppväxt inom handeln så för mig finns inte butiksdöd. Istället lärde jag mig innebörden av butiksglöd när jag som liten lekte i mjölkkylarna, åkte truck och krossade emballage i matbutikerna min pappa jobbade med. Han har alltid varit ett viktigt bollplank, det han och Stadium lärt mig om retail är jag väldigt stolt och tacksam för, säger Åsa Steen, i ett pressmeddelande.
– För mig är Stadium energi, snabbhet och utveckling, tre saker som jag drivs av. Jag har fått möjlighet att jobba med bra ledare som gett mig chanser jag tagit till vara på. Därmed kan jag säga att jag är Stadium och kan kopplingen mellan butik och drift, något som jag tycker ska bli väldigt roligt att utveckla vidare med den nya tjänsten, fortsätter Åsa, som tillträder den 1 november.
Enligt Stadium var valet inte svårt.
– Åsa är verkligen en del av Stadium och i synnerhet den svenska organisationen. Hon är en naturlig ledare med sin tydlighet och handlingskraftighet. Åsas fokus på kundmötet och upplevelsen i butik samtidigt som hon förstår hur viktig vår sömlösa styrka är gör henne till det självklara valet att driva den svenska verksamheten vidare, säger Magnus Wåhlander, General Manager, Stadium.
Det händer massor av spännande saker på vallafronten just nu. Finska Vauhti har ersatt fluorämnena med en helt egen tillsatsblandning och tyska Holmenkol blir först ut med Svanenmärkning.
Kang ski poles har gjort sig kända för sina alpina skidstavar i material som bambu och lin. Lagom till årets säsong har de även tagit fram en teleskopstav, i aluminium.
Med start i början av 2020 inleder Björn Borg ett globalt samarbete med skådespelaren Joel Kinnaman. Samarbetet är tänkt att rulla på lång sikt i såväl köpta som egna kanaler.
Tommy Hilfiger gör gemensam sak med Rossignol och skapar en premium-vinterkollektion för skidåkning och vintersport. Det är tredje gången gillt för samarbetsprojektet.
Craft inleder ett nära samarbete med den klassiska fotbollsklubben Trelleborgs FF. Efter några år i Superettan satsar den skånska föreningen hårt på att tillsammans med Craft återigen ta sig tillbaka till Allsvenskan.
I samband med Black Friday så sjösätter svenska Isbjörn en uthyrningstjänst för sin klädkollektion för barn och unga i åldern 0-16 år.
Svenska Bagheera har fördjupat sitt samarbete med ett av Sveriges just nu mest framgångsrikaste landslag. Från 2020 fram till 2022 tävlar orienteringslandslagen i kläder från Bagheera.
Innan årsskiftet stänger Stadium sina två butiker i Hamburg. Och den tredje Tysklandsbutiken stänger när hyresavtalet har löpt ut.
Adidas och Nike får se upp. Bakom de två giganterna inom sponsring av professionella fotbollslag jagar en Puma. Det nya miljardavtalet mellan Puma och Bundesliga-laget Borussia Dortmund varar dessutom i hela åtta år.
Intersport har inte rekryterat klart. Elin Johansson, expert på retailsäkerhet, ansluter i januari 2020 när kedjan skapar nya tjänsten säkerhetsexpert. Elin ska bland mycket fokusera på att göra Intersports e-handel säker.
Sportkedjan Pelle P inleder ett samarbete med organisationen Ocean Crusaders, som plockar plastskräp längs kusten. Under den här veckan donerar butikskedjan en del av sin butiksförsäljning till organisationen.
Portabel laddning är en av framtidens hetaste produktkategorier. Nu har Response Nordic fått ansvaret för att sköta distributionen av Goal Zero, experter inom portabel laddutrustning.
Svenska företaget OrganoClick får 3,7 miljoner kronor i bidrag för att utveckla ett biobaserat bindemedel för nonwoven-produkter.
Det är dags att nominera till Gear of the Year 2019 – var med och ge förslag på årets bästa produkter och varumärken inom vår bransch i sju kategorier, senast den 2 december.
Petter Stordalen får konkurrens. Outdoorinnovatören Arc'teryx lägger till möjligheten för slutkonsumenter att köpa resor av bolaget. Detta som en del i en plan att bredda sig som leverantör.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen
1 kommentar
Per Wirén: https://www.akessportservice.se/single-post/2019/11/23/Först-i-Sverige-med-att-erbjuda-en-ekologisk-valla-vid-skidservice-Nu-tar-vi-ett-steg-till-och-tar-bort-alla-högflourvallor
Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!
Åsa är helt enkelt fantastisk. Så stolt över min fd BC.