Löplabbet lanserar ny digital plattform

Specialistbutiken Löplabbet utvecklar nu ett nytt digitalt koncept som ska stärka relationen till nya och gamla kunder.


Löplabbet lanserar ny digital plattform
Bjarne Koning, e-handelsansvarig på Löplabbet.

Intersportägda Löplabbet, som gjort sig kända för det personliga mötet och sina expertkunskaper i butik, vässar nu även sitt digitala koncept för att ta ytterligare ett steg mot att förbättra sina kundrelationer.
I satsningen ingår bland annat produktinformation i rörligt format, möjligheten för kunden att hämta ut e-handelspaket i butik och tjänsten ”boka & hämta” – till exempel boka ett par skor online och hämta ut och prova dem i butik innan köp.
– Vi har varit väldigt starka i butik under en längre tid, nu finns väldigt mycket bättre förutsättningar att bygga vidare på Löplabbets koncept även online, säger Bjarne Koning, ansvarig för marknad och e-handel på Löplabbet, i ett pressmeddelande.
– Vi bygger vidare på vårt befintliga koncept samtidigt som vi utvecklar verksamheten på flera plan. Vi ges här möjligheten att presentera de senaste produkterna och trenderna inom löpning på ett inspirerande och enkelt sätt, fortsätter han.

Löplabbet, som sedan 2014 ingår i Intersport, drar nu nytta av de digitala kunskaper som finns inom koncernen. Flera av de lösningar som har arbetas fram i det digitala arbetet sjösätts nu i Löplabbets kanaler.
– Vi är väldigt glada över den positiva utvecklingen vi ser på Löplabbet, nu kan även vi möta den löpande konsumenten och dennes behov och krav snabbare och bättre, säger Johan Lidenmark, som innehar rollen chief digital officer, på Intersport.