Intersport har infört digitala kvitton

Intersports nya varuhus i Stockholms city har stort digitalt fokus.

Intersport har infört digitala kvitton

Intersport har en uttalad ambition att öka sin digitala utveckling av den svenska verksamheten. Från denna vecka får därför kunder hos Intersport möjligheten att få kvittot mejlat till sig istället för en fysisk pappersutskrift.

Publicerad

Detta menar Intersport ligger i linje med hur man vill utveckla sin verksamhet. Just nu gör man till exempel de sista förberedelserna för att öppna sin ny storsatsning på butikssidan: Ett supercentralt varuhus på Drottninggatan precis intill Sergels torg i Stockholm där just fokus ska vara fler digitala inslag som touchskärmar, uthämtning av onlinebeställda varor och det som Intersport nu lanserar i alla butiker och varuhus – digitala kvitton.

– Digitalt kvitto skapar en stor bekvämlighet för våra kunder och ligger samtidigt i linje med vårt jobb på miljövänliga åtgärder, säger Johan Lidenmark Chief Digital Officer på Intersport.

Kedjan framhåller framför allt två anledningar till att digitala kvitton: service och hållbarhet. I och med att kvittona mejlas hem till kunden om hen vill det att det ger en trygg service eftersom kvittot då finns digitalt lagrat och inte tappas bort som en liten papperslapp. Dessutom är lanseringen ett steg i sportkedjans arbete med hållbara åtgärder. Digitala kvitton är en i raden av hållbara lösningar tillsammans med bland annat leverans och retur av e-handelspaket i butik, menar Intersport.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Bra glid för miljövallorna

1 kommentar

Per Wirén: https://www.akessportservice.se/single-post/2019/11/23/Först-i-Sverige-med-att-erbjuda-en-ekologisk-valla-vid-skidservice-Nu-tar-vi-ett-steg-till-och-tar-bort-alla-högflourvallor

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842