1 kommentar
Lena: jag har ingen kommentar.
Puma och Svensk innebandy gör gemensam sak under fyra år.
Svenska Innebandyförbundet har tecknat ett fyraårsavtal med PUMA Nordic avseende partnerskap kring landslag och förbundsdomare. Dessutom blir Klubbhuset exklusiv partner till förbundet.
Samarbetet ska bidra till att profileringen av innebandyns landslag och domare förstärks, och innebär bland annat att de svenska landslagen kommer att spela i Pumas kollektion vid de kommande fyra årens VM-turneringar (för damer i Schweiz 2019 och Uppsala 2021, samt för herrar i Finland 2020 och Schweiz 2022). Den första officiella landslagströjan från Puma kommer att presenteras i oktober/november.
Svenska Innebandyförbundet och Klubbhuset har också samtidigt tecknat ett fyraårigt avtal där Klubbhuset blir officiell partner till Svensk Innebandy och svenska landslagen.
Avtalet kommer bland annat innebära att Klubbhuset får rätt till försäljning av innebandylandslagets matchtröja från PUMA och merchandise i sina butiker. Man blir med avtalet även återförsäljare för domarkläder. Klubbhuset kommer också att finnas på plats på distriktslags-SM/Innebandyfesten, samt även exponeras i samband med landskamper.
- Vi är oerhört stolta och glada att starta ett samarbete med Svenska Innebandyförbundet. Vi tror att vi kan utvecklas bra tillsammans. Vi kommer också kunna närma oss fler av distrikten utöver dem som vi redan har samarbete med, säger Erik Reichenberg
För snart fyra år sedan lanserade Craft sina första löparskor någonsin. Efter det har segment löpning utvecklats rejält för varumärket. Nu lanserar Craft ett löparteam som på allvar ska sätta Craft varumärke inom långdistanslöpning globalt.
Svenska distributören Scantrade tar in de två italienska varumärkena Selle och Northwave i portföljen och kompletterar därmed sitt nuvarande cykelsortiment. Målet är att få en mer året runt-baserad portfölj.
Karriärplattformen Linkedin har kartlagt vilka jobb som vuxit mest under corona och vi har plockat ut det som kan vara relevanta för sportbranschen. Är du till exempel sociala medier-expert eller digital strateg så har du en strålande jobbframtid. Här har du hela listan.
I sommar öppnar packningsspecialisterna Thule sin första butik i Nordamerika. Butiken, som är på 1600 kvadratmeter, kommer att drivas av en partner.
Det har ryktats ett tag om att Friluftsvaror har fått ny ägare. Nu står det klart att Thevea Brands Group har köpt bolaget. Bland annat för att utveckla inhousevarumärket Fjällmark.
Andreas Holm lämnade Thule för att bli marknadschef på Polygiene. Företaget som specialiserat sig på anti-odörteknik och numera även med anti-viruslösningar, bland annat med sport- och outdoorföretag som kunder.
Burton och Svenska Skidförbundet ingår ett samarbete för säsongen 2020/2021. Målsättningen är att sätta fokus på kvinnliga snowboardåkare och att ge fler möjligheten att prova på.
Fysiska sedlar och mynt förlorar alltmer mark som betalningsmedel. Data från betalteknikbolaget Adyen visar att våra betalvanor förändrades snabbt under coroanaåret 2020.
Med möjligheten att producera 1,5 miljoner cyklar per år blir Decathlons nya cykelfabrik Europas största. Snart slår sportgiganten upp portarna.
Östersundsbaserade No More Boots, som ligger bakom SkiClickern, utökar nu sitt distributörsnät via ett avtal med tyska Montana Sport.
Stiga hade ett utmanande 2020. En ökande efterfrågan för bolagets produkter för padel och kickbikes höll ändå uppe omsättningen och 2021 hoppas vd Andreas att Zandrén att bordtennisen kommer att lyfta igen.
Merrells känga Moab har nu passerat 25 miljoner sålda exemplar världen över. Vi frågar Merrells nordiska marknadschef om vad det är som gör just den här modellen så eftertraktad av konsumenterna.
ISPO Brandnew har i årtionden lyft fram några av den globala sportbranschens mest spännande nystartade varumärken och deras produkter. Trots en pandemi var 2021 års upplaga av Brandnew inget undantag.
Isponytt: Löpning har seglat upp som en riktig boomsport under 2020. Runners World presenterade nyligen nya data om löparnas beteenden under Ispo Online.
Prisregnet har fallit över världens största vintersportmässa. Vid ISPO Award korades dessutom Ortovox som totalvinnare för sin Diract Voice, världens första röstnavigerande lavinsändare. Läs om alla vinnarna här.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen