Reebok kör skokampanj med systrarna Graaf

När Reebok i dagarna släpper nya skon Ever Road DMX 2.0 är det systrarna Hannah och Magdalena Graaf som frontar skorna, som säljs exklusivt hos Intersport. Kampanjen flirtar vilt med 90-talet.

Reebok går hårt just nu med kampanjer i svenska sportbutiker. Nu lanserar de nya Ever Road DMX-modellen, en fusionssko som både ska kännas som en ”performance walkingsko” och en sneaker. Reebok vill slå ett slag för promenader som källa till en bättre hälsa. Därför har skon maximal stötdämpning för just promenader, men ska samtidigt vara urbant stilrätt. Skon har bland annat små luftfyllda kapslar i sulan som förflyttar luften genom den hela vägen från hälen till tån.
Det finns samtidigt en stark 90-talsflirt i lanseringen. Det var under 1990-talet som Reebok lanserade sin första walking-modeller i Sverige. Samma tidsepok som systrarna Graaf hade sin storhetstid.
– Under 90-talet var Reebok en självklarhet och när Reebok kontaktade oss och frågade om vi ville vara med i deras kommande kampanj där dessutom Bingo Rimér skulle vara fotograf kände vi bara direkt ”ja”. Att Ever Road dessutom är en grym och snygg sko som passar oss perfekt vid promenader, till och från möten eller på en shoppingrunda på stan, gör den till en av våra favoriter, säger Hanna & Magdalena i ett pressmeddelande.

Reebok kör skokampanj med systrarna Graaf
Foto: Bingo Rimér

Med kampanjen så vill Reebok få ut fler på promenadstråken, givetvis då med rätt skor på fötterna. Kampanjen går under namnet ”We got what you want – Reebok Ever Road” och är plåtad av en annan 90-talsikon: Bingo Rimér.
Skorna, som finns i ett par olika färger, har ett utpris på 699 kronor och säljs exklusivt hos Intersport online samt i butik.  
– Valet att samarbeta med Systrarna Graaf var många. Reebok har genom åren kännetecknats av rolig, utmanande och provocerande marknadsföring, precis som Systrana Graaf var när de slog igenom med sin dunderhit ”You got what I want”. Långa som korta promenader är en viktig del i Hannah och Magdalenas vardag. Dels för motionen men också för att rensa sina tankar, hämta energi för att orka med karriär och familjeliv, säger Filip Lagerbäck, Omniansvarig i Norden för Reebok.