BA Sportprodukter AB blir ny agentur för italienska Northwave

BA Sportprodukter AB blir ny agentur för italienska Northwave

Från och med hösten kommer svenska BA Sportprodukter att ha agenturen för det italienska cykelmärket Northwave.

Publicerad

Svenska BA Sportprodukter, med bas i Enebyberg strax norr om Stockholm och i Åre, är kanske mest förknippade med varumärket K2 – som de haft agenturen för i 25 år. Nu ökar de på med det italienska cykelmärket Northwave. Från hösten kommer de att ansvara för försäljning av alla deras produkter på den svenska marknaden. Försäljningsstart mot butiksledet kommer att ske omgående.
Northwaves sortiment utgörs bland annat av nio modeller av fodrade höst/vinter-skor med Gore-Tex. Produktionen ligger i italienska Asolo och företaget har lång erfarenhet av att tillverka kvalitetsskor för cykel, men även konfektion och tillbehör. De har lagt stort fokus på att ta fram produkter för cykling året runt.

Marcus Pupp, BA Sportprodukter. Foto: Nicolas Jändel

– För oss var det ett självklart val när möjligheten dök upp med Northwave. Vi har under flera år satsat mycket på kunskap inom footwear, som pjäxor, snowboardboots och att få möjlighet att utveckla vidare ett väletablerat varumärke som Northwave passar oss perfekt, säger Marcus Pupp, delägare på BA Sportprodukter.  
– Samtliga på företaget är både skid- och cykelentusiaster, vilket är grunden i vår filosofi. Vi tror på våra produkter från start till mål. Att Northwave är best in class när det gäller fodrade, vindtäta cykelskor gör det också till en möjlighet att skapa affärer där utbudet är minimalt men behovet stort. Vi ser mycket fram emot hösten och feedbacken från återförsäljarna. Att Northwave nu går in i en fas där man har som mål att bli ledande inom digital marknadsföring och handel passar vårt bolag perfekt, då vi lägger mycket energi på dessa utmaningar, fortsätter han. 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Ökat köptryck inför Black Friday

5 kommentarer

Åke: Tror helt enkelt att outletbutiker gått under radarn. Kanske något för Sportfack att belysa?

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842