Molly Sandén frontar höstkollektion från Reebok

Reebok lanserar en ny kollektion som ska hylla starka kvinnor som bryter normer och går sin egen väg. Klädserien frontas av artisten Molly Sandén och lanseras exklusivt hos Stadium.

För höst- och vintersäsongen 2019 lanserar Reebok en nischad damkollektion, där mode och funktion ska gå hand i hand. Det är mycket streetkänsla och amerikansk basketscen i plaggen, som ska finnas tillgängliga även i större storlekar – helt i linje med popartisten Molly Sandéns tidigare engagemang för alla kroppars lika värde. Molly Sandén har dock inte själv varit aktiv i design eller utformning, meddelar Reebok när Sportfack frågar. Hon frontar snarare själva kampanjen som genomförs i samarbete mellan Reebok och Stadium, och genomsyras av mottot ”Din stil är unik”.
Kampanjen kommer att synas i Stadiums alla butiker i Sverige under hösten, i köpta digitala kanaler, utomhus och genom ett event på Medborgarplatsen i Stockholm den 7 september.
– Jag är så taggad och stolt över att få fronta denna fina kollektion från Reebok som varit ett självklart val i garderoben sen jag var liten och skaffade mina allra första sneakers. Det känns extra fint att samarbeta med Reebok eftersom vi delar samma värderingar och brinner för att lyfta fram och uppmuntra framförallt kvinnor att våga äga sin stil, ta plats och inte vara rädd för att visa upp sin personlighet, säger Molly Sandén i ett pressmeddelande.

Molly Sandén frontar höstkollektion från Reebok
Exempel från kampanjmaterialet.

Detta är, enligt Reebok, den första kollektionen som lanseras tillsammans med Molly Sandén och det ska komma fler kampanjaktiviteter under hösten.    
– Vi är extremt stolta att samarbeta med en Sveriges största artister. I våra ögon är hon den ultimata Reebok-partnern, en modig, cool och trendsättande ikon som förenar sport med mode. Molly har även alltid vågat stå upp för sin sak oavsett om det gäller egna utmaningar eller större frågor som berör människor och miljön. Reeboks motto är att få människor känna sig bättre, både fysiskt och psykiskt, vi kallar det ”be more human” som passar bra in med Mollys synsätt, säger Nicolas Nath, Reeboks brand director.

Serien, som har producerats av Reeboks globala designteam, består av sport-BH:s, träningstoppar, tajts, jacka och skor i olika uppsättningar och färger. Den kommer även att säljas online. Utpriserna ligger i spannet 199-799 kronor.

Molly Sandén frontar höstkollektion från Reebok
Sport- och baskettemat är tydligt i kollektionen.