Molly Sandén frontar höstkollektion från Reebok

Molly Sandén frontar höstkollektion från Reebok

Reebok lanserar en ny kollektion som ska hylla starka kvinnor som bryter normer och går sin egen väg. Klädserien frontas av artisten Molly Sandén och lanseras exklusivt hos Stadium.

Publicerad

För höst- och vintersäsongen 2019 lanserar Reebok en nischad damkollektion, där mode och funktion ska gå hand i hand. Det är mycket streetkänsla och amerikansk basketscen i plaggen, som ska finnas tillgängliga även i större storlekar - helt i linje med popartisten Molly Sandéns tidigare engagemang för alla kroppars lika värde. Molly Sandén har dock inte själv varit aktiv i design eller utformning, meddelar Reebok när Sportfack frågar. Hon frontar snarare själva kampanjen som genomförs i samarbete mellan Reebok och Stadium, och genomsyras av mottot "Din stil är unik".
Kampanjen kommer att synas i Stadiums alla butiker i Sverige under hösten, i köpta digitala kanaler, utomhus och genom ett event på Medborgarplatsen i Stockholm den 7 september.
- Jag är så taggad och stolt över att få fronta denna fina kollektion från Reebok som varit ett självklart val i garderoben sen jag var liten och skaffade mina allra första sneakers. Det känns extra fint att samarbeta med Reebok eftersom vi delar samma värderingar och brinner för att lyfta fram och uppmuntra framförallt kvinnor att våga äga sin stil, ta plats och inte vara rädd för att visa upp sin personlighet, säger Molly Sandén i ett pressmeddelande.

Exempel från kampanjmaterialet.

Detta är, enligt Reebok, den första kollektionen som lanseras tillsammans med Molly Sandén och det ska komma fler kampanjaktiviteter under hösten.    
- Vi är extremt stolta att samarbeta med en Sveriges största artister. I våra ögon är hon den ultimata Reebok-partnern, en modig, cool och trendsättande ikon som förenar sport med mode. Molly har även alltid vågat stå upp för sin sak oavsett om det gäller egna utmaningar eller större frågor som berör människor och miljön. Reeboks motto är att få människor känna sig bättre, både fysiskt och psykiskt, vi kallar det "be more human" som passar bra in med Mollys synsätt, säger Nicolas Nath, Reeboks brand director.

Serien, som har producerats av Reeboks globala designteam, består av sport-BH:s, träningstoppar, tajts, jacka och skor i olika uppsättningar och färger. Den kommer även att säljas online. Utpriserna ligger i spannet 199-799 kronor.

Sport- och baskettemat är tydligt i kollektionen.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nu tar Stadium sitt outletkoncept till Norge

3 kommentarer

Fredrik: Har xxl "glömt" produkt och varumärke eller får dom inte tillgång till vad som helst från leverantörerna som har tröttnat på att få sina varor rödmärkta från start i säsong. Sen tror ja...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842