Intersport släpper två nya träningskollektioner

Intersport släpper två nya träningskollektioner

Under det egna varumärket Energetics flagg släpper nu Intersport två nya kollektioner för yoga och träning. Serierna kommer finnas tillgängliga både online och i butik.

Publicerad

Satsningen spänner över både adrenalinrusch och mindfullness. Kollektionen In to the wild riktar sig till dem som gillar högintensiv träning och Power down är tänkt att locka yogafolket.
- Det är trendigt, snyggt och samtidigt funktionellt och väl anpassat efter de tilltänkta ändamålen. Precis vad man eftersöker för sin träningsgarderob, säger Sophia Jacobsson, designer på Intersport.

Yogakollektionen Power down ska både andas trend och lugn.

Klädserien Power down finns redan nu ute hos konsumenterna. Fokus har legat på rörelse, balans och styrka. Utseendet är inspirerat av yogans värld om att uppnå harmoni och ambitionen rent designmässigt har varit att sammanföra en modern stil och höga funktionskrav.
- Det storblommiga printet på den ena siluetten och seamless-kollektionen med det vackra mönstret på höga tights och crop top känns väldigt trendigt, samtidigt som det är bekvämt, fortsätter Sophia Jacobsson.
Kollektionen presenteras av yogaentreprenören Johanna Hector som arbetat professionellt med yoga i 20 år.
Into the wild-kläderna är tvärtom tänkta att signalera styrka och kraft och innehåller "djuriska inslag", dova färger och snygga detaljer. De kommer att finns tillgängliga i butik från vecka 34.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya bubbelskor

2 kommentarer

Björn 2: Haha, mmmmmm,,,,Puma Jamming 2.0.... Vore kul att få en kommentar från Nike om hur dom ser på ovanstående!

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842