Light my fire vill få svensken att älska naturen

Light my fire vill få svensken att älska naturen

Hur firar man egentligen nationaldagen? Ingen vet. Men Light My Fire vill att vi ska fira den i naturens tecken. De har tagit fram en kampanjplattform som kombinerar både naturengagemang och produktprofilering.

Publicerad

Svenska outdooorföretaget Light My Fire vill att svenskarna ska fira nationaldagen ute i naturen, med att "äta mumsig mat", njuta av landskapets skönhet och lämna smultronstället i bättre skick än när man kom. De har tagit initiativet ihop med Friluftsfrämjandet och Håll Sverige Rent. Kampanjen, som smygstartade i mindre skala förra året, har även en tydlig produktkoppling:  
– I år har vi tagit fram tre kampanjprodukter i 6:e junianda som vi kommer att producera i ett begränsat antal och som kommer att säljas på outnorth.se, där all vinst går till Håll Sverige Rents viktiga arbete för en ren natur, berättar Helene Nilsson, pressansvarig på Light My Fire.
För Håll Sverige Rents sida finns det mycket att vinna på att få ut svenska konsumenter i skogen, till havet eller ängsmarkerna.
- Vi vill få människor att gå ut på nationaldagen och njuta av vår fantastiska natur. Men oavsett om vi går till parken, stranden eller skogen måste vi påminna varandra om att ta med skräpet hem och inte lämna någonting annat än fotspår efter oss, säger Johanna Ragnartz, VD på Håll Sverige Rent.
Adressen till landningssidan är: www.utånjut6juni.se. Kampanjen är också tänkt att leva ett viralt liv på instagram under hashtagen #utånjut6juni. 

  

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya bubbelskor

2 kommentarer

Björn 2: Haha, mmmmmm,,,,Puma Jamming 2.0.... Vore kul att få en kommentar från Nike om hur dom ser på ovanstående!

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842