Henri Lloyd tar fram en helt ny varumärkesplattform

Henri Lloyd tar fram en helt ny varumärkesplattform

Brittiska varumärket Henri Lloyd genomgår sedan ett år tillbaka en stor förändringsprocess och har nu bland annat tagit fram en ny logga.

Publicerad

Den nya logotypen ska ha en koppling och bas i varumärkets historia, men också kännas modern och framåtlutad. Själva logotypen utgör dock bara en del av ett omfattande förändringsarbete som pågått under ett års tid.
Ordförande Hans Eckerström förklarar:
- För det första har vi grävt djupt och med respekt för vårt varumärkes historia, målet har varit att återknyta till vårt arv och fokusera på att producera de bästa seglarkläderna i världen.
Samtidigt kommer företaget att göra omfattande förändringar i återförsäljarledet.
- Vi behöver återta positionen med Henri Lloyd som ett mycket exklusivt varumärke och vi kommer alltid att vara väldigt selektiva om var produkten går att köpa och vilka varumärken som vi ska samsas med, säger VD Magnus Liljeblad och fortsätter:
- Vi är stolta att säga att vi kommer att bli ett företag som tänker digitalt i första hand. Samtidigt tror vi på att bygga djupa relationer med utvalda återförsäljare för att utveckla affären tillsammans. Vår nya teknologiplattform gör det också möjligt för oss att samarbeta i unika och banbrytande sätt med våra återförsäljare.

I praktiken betyder det att Henri Lloyd kommer att dra ner på antalet återförsäljare med 80 procent men kommer att lägga mer fokus på de som väljs ut, som betraktas som "nyckelrelationer".
- Vi lovar också att sträva efter hållbarhet och engagera oss för en bättre värld. Detta är ett tema som vi kommer att bygga på och prata mer om framtiden, berättar Magnus Liljeblad.
Henri Lloyd har en ny ägarstruktur sedan ett år tillbaka. Varumärket och tillhörande tillgångar förvärvades då av en grupp investerare, ledd av Hans Eckerström och VD Magnus Liljeblad med målet att återupprätta Henri Lloyd som det främsta varumärket för seglare runt om i världen.

Så här ser den nya loggan ut.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Ny landschef för Stadium utsedd

1 kommentar

Wayne: Åsa är helt enkelt fantastisk. Så stolt över min fd BC.

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842