Megaloggorna är tillbaka

Megaloggorna är tillbaka

Helly Hansens nya Urban Active Collection har väckt nytt liv i 90-talets formspråk och megastora logotyper.

Publicerad

Utan att kompromissa med funktionsaspekterna som bra vind- och väderskydd, har Helly Hansen med sin nya Active-kollektion flirtat vilt med 90-talets överdrivet stora bokstavskombinationer, starka färger och tydliga loggor. Vi frågade om designtänket bakom kollektionen, som kommer ut nu i vår.        
– Helly Hansens Urban Active-kollektion består av funktionella plagg, så som regn- och vindjackor, kombinerat med en atletisk design i tydliga färger och med stora logotyper. Speciellt användningen av stora logotyper gör att kläderna sticker ut från traditionella plagg inom funktion och ger ett sportigt utseende i storstaden, säger Kristoffer Ulriksen, kategoriansvarig för Helly Hansen, Urban wear.
– Med detta vill vi förmedla samma känsla och attityd som inom de flesta sporter, med stora namn på ryggen och siffror använda som grafiska symboler, fortsätter han.

90-talet är tillbaka, i Helly Hansen-tappning.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Fysiska bestraffningar hos XXL. Nye Sverigechefen svarar Sportfack

19 kommentarer

Henrik: Bra skrivet Peter och Magnus! Hoppas nu att Sportfack törs gräva i hela branschen, och även ställa XXL emot väggen och följa upp vad deras VD meddelar här ovan, och i uppföljningen, våga ställa...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842