Bauhaus ny partner till Svenska Fotbollförbundet

Byggvaruhuset Bauhaus är ny nationell partner till Svenska Fotbollförbundets samtliga landslag. Samarbetet omfattar även Svenska Cupen och Fotbollsskolan.

Partnerskapet sträcker sig från 2019 till 2022 och kommer innefatta dubbla VM och EM för Sveriges damer och herrar. Avtalet gäller även för Fotbollsskolansom varje år engagerar närmare 50 000 barn.
Fotbollsförbundets långsiktiga värderingsdrivna arbete, såsom initiativet ”Alla är olika, olika är bra”, har varit avgörande för byggvaruhuset Bauhaus beslut att bli nationell partner.
 – Vi är oerhört glada över att kunna gå in i ett samarbete med ett så aktivt och starkt varumärke som Bauhaus där vi gemensamt bygger värden som är till nytta för båda parter. Svensk fotbollutvecklas starkt på alla plan för närvarande och det känns fantastiskt att Bauhaus har bestämt sig för att vara med och engagera sig för att denna positiva trend fortsätter och förstärks, säger Mikael Jiffer, marknads- och försäljningschef på Svenska Fotbollförbundet.
Samarbetet med SvFF var en självklarhet för Bauhaus vars ambition är att bygga svensk idrott, både på elit- och på gräsrotsnivå.
– Det känns oerhört ärofyllt att gå in som partner med förbundet för Sveriges största idrott. Fotbollen har en enande kraft, där herrarnas VM i somras är det senaste exemplet på sportens förmåga att få ett helt land att stanna upp. Kombinationen av att vara med och stötta Sveriges främsta fotbollsstjärnor och samtidigt forma morgondagens talanger känns helt i linje med vårt arbete för att bygga svensk idrott – för alla, säger Johan Saxne, marknadsdirektör på Bauhaus.  

Bauhaus ny partner till Svenska Fotbollförbundet
Snart sitter denna logga på landslagets tröjor.