Poddentreprenörer köper in sig i WearColour och VOID

Grundarna till den snabbt växande podcastplattformen Acast, Måns Ulvestam och Karl Rosander, köper in sig i WearColour och VOID cycling.

WearColour grundades i Sverige 2010 och 2014 lanserades VOID Cycling. Idag är de två av de snabbast växande svenska varumärken inom kategorierna outdoor- , skid- och cykelkläder och har ett brett nätverk av internationella återförsäljare. Nu går, lite oväntat, poddföretaget Acast in som delägare i företagen.
– Handel och konsumtion utvecklas och förändras snabbt, vi har en tydlig plan för att ligga i framkant och driva den förändringen. WearColour och VOID Cycling ligger dessutom båda helt rätt i tiden och vi älskar passionsdrivna företag med starka grundare, säger Karl Rosander, i ett pressmeddelande.
WearColour och VOID säljs både i egna kanaler på nätet samt genom återförsäljare och de största marknaderna är Sverige, Tyskland, USA – och Kina som är deras just nu snabbast växande arena.
– Jag ser fram emot att med hjälp av den digitala verktygslådan utveckla både WearColour och VOID Cycling. Det finns en styrka och kvalitetsstämpel i denna svenska design som vi kommer kunna utnyttja när vi växer internationellt, säger Måns Ulvestam.
Wear Colour Swedens VD, Thor Kruse Eén, ser de nya delägarna både som ett viktigt tillskott i företagsutvecklingen och som personligt bollplank.  
– När Måns och Karl nu går in som delägare så stärks vår egen övertygelse om att vi är på rätt väg framåt. Med deras långa erfarenhet och bakgrund inom digital kommunikation kommer de bidra med ett nytt mind-set i vår affärsutveckling.