New Balance lanserar konceptet Beyond The Race

Artisten Parham är en av profilerna i New Balance-kampanjen.

New Balance lanserar konceptet Beyond The Race

Målet är att Göteborgsvarvets halvmara ska förvandlas till en stor solidaritetsfest, där löpningen är en del av något större.

Publicerad

Löpning har gått från att främst vara en individuell träningsform till att alltmer förvandlas till ett gemenskapsprojekt. En utveckling som New Balance vill vara med och stödja. Idékonceptet Beyond the race handlar mer om löparglädje än om personbästa och inkluderar kampanjen "21K Countdown" där fyra profiler förbereder sig inför Göteborgsvarvet den 18 maj. En av profilerna är den Göteborgsbaserade artisten Parham.
- Jag hatade verkligen att springa förut. Men 2012 bestämde jag mig för att göra en förändring i mitt liv, så jag började springa innan jag gick till jobbet. Jag var överviktig, deprimerad och generellt missnöjd med mitt liv. Löpningen hjälpte mig att tänka klarare och min kreativitet exploderade så till slut sa jag upp mig från mitt jobb och började satsa på musiken istället, säger Parham i ett pressmeddelande.
- Den här utmaningen är så mycket mer än 21 097,5 meter. Det handlar om tidiga morgnar, sega uppförsbackar och kanske även stunder av tvivel. Vi vill ge alla hårt tränande och ambitiösa löpare en gemenskap genom att föra människor som delar intressen och mål samma. Loppet har på många sätt redan startat, och vi finns här med rätt utrustning, inspiration och kunskap för att hjälpa och pusha löpare över mållinjen den 18 maj, säger Hanna Löfberg, Brand Marketing Manager på New Balance Scandinavia.

Kampanjen är framtagen av SPLIT Stockholm.

21K Countdown-delen av kampanjen omfattar digital marknadsföring, lokala löpar-aktiviteter samt närvaro i sociala medier. #BeyondTheRace är hashtaggen. Bakom konceptutveckling och produktion av kampanjen står byrån SPLIT Stockholm.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Arc’teryx anordnar outdoor-event i Oslo

3 kommentarer

Björn: Ska vara: https://jacket.blonmart.com/index.php?main_page=cms_page&cpID=3

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842