Tenson förnyar med duo från Salming

Foto: SuperStudio

Tenson förnyar med duo från Salming

Svenska Tenson gör en omstart med nytt management och delägare. De rekryterar från Salming Sports för VD-rollen och rollen som creative director.

Publicerad

Det är Tomas Solin och Thomas Nord som kliver ombord på Tensontåget i rollerna som VD respektive Creative Director. Båda har tidigare erfarenhet inom produktutveckling, marknadsföring och internationellt varumärkesbyggande. Båda kommer närmast från Salming Sports. Tensons holländska ägare verkar vilja ha en nytändning på alla fronter.
– Det är med stor tillförsikt och entusiasm vi tar oss an detta mycket spännande uppdrag. Tenson är ett anrikt svenskt outdoorvarumärke som dessutom har rötterna i min hemstad Varberg. Vår ambition är att tillföra ytterligare energi och kreativitet till varumärket bland annat genom att ytterligare öka innovationstakten, säger Tomas Solin och fortsätter:
– Det är de vardagliga äventyren tillsammans med familj och vänner, utomhus i naturen, som vi människor värdesätter, där och då vill vi att Tensons produkter ska vara deras naturliga val.
Även Thomas Nord ser med spänning fram mot uppdraget:  
– Under min uppväxt var den ikoniska ljusblå Himalaya-parkasen en del av min garderob, nu ser jag fram emot att tillsammans med teamet på Tenson skapa nya klassiker.

Tenson ägs av investmentfirman Nedvest och partnern Tim Kreté förklarar omorganisationen så här:
– Vi är väldigt glada att överlåta rodret för Tenson till ett handlingskraftigt och välmeriterat team. Med Tomas och Thomas som management och delägare till vårt redan starka Tensonteam känner vi stor tillförsikt att bolaget och varumärket ska lyfta till nya höjder framöver.
Förändringen innebär att Tensons tidigare vd Johan Lövqvist lämnar sitt uppdrag efter 11 år i vd-rollen, efter att bland annat ha tredubblat företagets omsättning. Sportfack har bett Johan Löfqvist om en kommentar, men han har valt att inte uttala sig. Han kommer dock att ha en rådgivande roll under de närmaste månaderna.   

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Intersport har stoppat blödningen

1 kommentar

Fredrik: Intersport har mer problem än att de blöder De har tappat själen också De som blöder mest är Stockholm som gör att övriga sverige måste rädda stockholm

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842