Jack Wolfskin lanserar äventyrskampanj

Jack Wolfskin sjösätter en internationell kampanj som uppföljning till förra sommarens #gobackpack-kampanj. Vinsten är en äventyrsweekend på en obebodd ö i Stockholms skärgård.


Jack Wolfskin lanserar äventyrskampanj
Lars Klingström.

Kampanjen Go backpack består av tre deltävlingar. Den första rullar redan nu men är av tekniska skäl inte öppen för svenska konsumenter. Men från nästa deltävling som öppnas i mitten av april är den även öppen för svenskar. Upplägget är enkelt, de tävlande behöver bara svara på en fråga om sina äventyrsvanor. Vinsten består i ett tre dagars äventyr för två personer på en isolerad ö i Stockholms skärgård nu i sommar. För Jack Wolfskin är syftet att stärka relationen med kunderna och att stärka igenkänningen av varumärket.  
– Målet är att bygga en större kundbas i sociala medier, och kampanjen är även ett steg i att bygga upp varumärkets status från att vara ”bra att ha” till att vara det man som konsument har som förstahandsval, säger Lars Klingström till Sportfack.