Löplabbet vill bli bäst i klassen

Löplabbet vill bli bäst i klassen

Den nyöppnade butiken i Göteborg, som hade stor invigning i helgen, ses som en del i konceptet att stärka Löplabbets roll inom svensk löpning.

Publicerad

Löplabbet, som är en del av Intersport sedan 2014, slog i helgen upp dörrarna till den totalrenoverade butiken på Östra Hamngatan i Göteborg. Det var mängder av experter på plats, kunderna hade 20 procent på hela sortimentet och dessutom fick alla som köpte nya skor en present. Men nyöppnandet ingår i en större plan än så.
– Vi är ledande löpspecialister i Sverige och har ett givet sikte mot att bli en av de bästa även i Europa, säger Bjarne Koning som är driftschef på Löplabbet Sverige.
– Jag är verkligen stolt över den nya butiken och helgen har varit en succé med mer spring i butiken än någonsin, i dubbel bemärkelse. Vi och personalen är supertaggade på ett spännande 2019, fortsätter Bjarne.
Målsättningen har varit att skapa en mer inspirerande upplevelse i butik och i större utsträckning kunna möta kraven från dagens löpare, i sortiment, kunskap och service.  
– Äntligen fick vi visa upp det nya konceptet och bjuda in till en ordentlig fest som resulterade i all time high-försäljning både fredag och lördag, säger Marcus Wibergh, koncernchef på Intersport.

Bild från den hektiska invigningshelgen.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Röjk satsar på svensk ull – ihop med Filippa K

1 kommentar

Magnus. S: Härligt att se och tänk sen om förädlingen och produktionen av fjällrävens och Röjks ullkläder stannat i Sverige - då hade det ekologiska fotavtrycket varit än lägre and ” That's one small step...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842