Stort intresse för jämnlånga järn

One length-förespråkaren Bryson DeChambeau.

Stort intresse för jämnlånga järn

Termen "One length" är något som just nu väcker stor nyfikenhet inom golfen, även bland vanliga amatörspelare. Det visar Cobra Pumas senaste kampanj One Length challenge.

Publicerad

One Length är ett koncept som bygger på att alla järnklubbor i bagen är lika långa. Alla har samma längd som en järnsjua (den vanligaste favoritklubban). Enligt förespråkaren och initiativtagaren Bryson DeChambeau så blir spelet säkrare och mer stabilt. Fördelen är att kunna jobba med samma sving hela tiden.
Nu ska ett gäng nordiska amatörspelare få testa. Varje medlem av testpatrullen får prova ut en uppsättning One length-klubbor i närmaste Cobrashop, testspela under säsongen och sedan utvärderas projektet i augusti om de har sänkt sitt handicap eller inte med de nya klubborna. Den spelare som har sänkt sitt handicap allra mest kommer att få behålla klubborna.    
Tio spelare i Norden väljs ut. Fyra svenska, samt två per land från Danmark, Norge och Finland. Kampanjen, som har gått ut som "advertorial-artikel" på Svensk Golfs sajt, har hittills på kort tid drivit in över 1 000 anmälningar.  
– Det allra roligaste är att det visar att intresset för One Length är riktigt, riktigt stort bland vanliga golfare. Vi märkte av en förändring redan i höstas när Bryson vann sina två tävlingar på raken, och nu är det tydligt att intresset bara växer, säger Martin Willners, nordisk marknadschef på Cobra Puma Golf.

En av Cobras One length-modeller, FJ Speedback.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Ökat köptryck inför Black Friday

5 kommentarer

Åke: Tror helt enkelt att outletbutiker gått under radarn. Kanske något för Sportfack att belysa?

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842