Promovec har öppnat servicecenter i Göteborg

Danska Promovec har tillverkat elcyklar sedan 2007.

Promovec har öppnat servicecenter i Göteborg

Danska elcykelproducenten Promovec har gått över gränsen. För några veckor sedan öppnade man sitt första blågula servicecenter i Göteborg. Intill Unicykels lokaler.

Publicerad

Promovec är danskarna som producerat både egna elcykelsystem och kompletta elcyklar sedan 2007. I Danmark har bolaget huvudkontor och servicecenter samt drygt 200 återförsäljare. Och i början av mars öppnade man ett servicecenter intill Unicykel på Hisingen. Givetvis ingen slump, förklarar Unicykels vd Tommy Lager.  

– I vårt sortiment utrustar vi majoriteten av våra cyklar med Promovecs produkter, från hela system till batterier och motorer.

Isidor Johansson, ansvarig mekaniker hos Promovec i Sverige.

Eftersom Unicykel sedan några år tillbaka är ett dotterbolag till danska HF Christiansen som bl,a. har varumärkena Winther, Centurion och Raleigh som utrustas med Promovec system var valet av plats extra lätt. Kunder kan förutom service av motorer, oavsett årsmodell även beställa reservdelar och tanken är även att Promovec ska kunna bistå med mekkurser till nyfikna butiker. Men poängterar Tommy, servicecentret är Promovecs och till för alla butiker som vill ha support av Promovec-system oavsett varumärke och hur gamla komponenterna är tack vare Promovecs omfattande databaser.

Det är Isidor Johansson, som de senaste tio åren varit butikschef hos Sportson som blir ansvarig för servicecentret. Han ser givetvis flera fördelar med att Promovec flyttat över till Sverige.

– Andelen cyklar utrustade med Promovec elsystem har ökat stadigt på den svenska marknaden de senaste åren och den här satsningen är ett svar på det. Nu har Promovec lättare att nå ut till sina kunder i Sverige samtidigt som återförsäljare och verkstäder kan vara trygga i att de elcyklar de säljer kommer att ha en stark organisation bakom sig som har reservdelar och kunniga tekniker till hands om det skulle behövas, säger Isidor som fått mycket att göra direkt.

– Redan under de första två veckorna har jag haft kontakt med återförsäljare och verkstäder från Limhamn i söder till Luleå i norr. Än så länge har alla varit översvallande positiva till att ha en fast kontakt i Sverige som de kan vända sig till med frågor och funderingar och som kan hjälpa dem med servicebiten då de kört fast.

 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Fysiska bestraffningar hos XXL. Nye Sverigechefen svarar Sportfack

5 kommentarer

Claes: Är armhävningar en rolig grej eller en verklig bestraffning? Jag tror det första. Då har man inte ett problem, men en kultur man inte gillar. Om det är många som inte gillar kulturen har XXL ett...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842