Björn Borg gör löparkläder ihop med Cafés modechef

Daniel Lindström

Björn Borg gör löparkläder ihop med Cafés modechef

Cafés modechef Daniel Lindström råkar vara en hängiven löpare. Nu i februari lanserar han och Björn Borg en limiterad träningskollektion.

Publicerad

Att påstå att Daniel Lindström gillar löpning är en underdrift. Daniel Lindström älskar löpning.
– Jag har sprungit som motionär i 15 år men de senaste åren har det blivit mer som en livstil. Jag har nått någon slags nivå där det aldrig känns jobbigt att sticka ut. Jag älskar att delta i lopp, allt från maraton till Göteborgsvarvet, men i första hand springer jag får välmåendet; jag får så mycket energi av löpningen, säger han.
När Björn Borg bad Daniel Lindström att designa en specialutgåva av märkets träningskläder som var särskilt lämpade för löpning, så behövde han minimalt med betänketid och hoppade på tåget direkt.
– Jag tycker att Björn Borg gör superspännande grejer, extra roligt var det att få frågan eftersom min idol Robyn gör en kollektion med Björn Borg som släpps ungefär samtidigt som de här träningskläderna.
– Det känns som ett progressivt varumärke som nu växlar upp. Jag har inte använt deras löpargrejer så mycket tidigare men har sprungit mycket i deras performance-kalsonger, i olika tekniska material som mikrofiber, och vet att det finns stor kunskap om teknik och material på Björn Borg.
Kollektionen lanseras i februari, på bjornborg.com och Sportamore.

Samarbete i en liten ask.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Röjk satsar på svensk ull – ihop med Filippa K

1 kommentar

Magnus. S: Härligt att se och tänk sen om förädlingen och produktionen av fjällrävens och Röjks ullkläder stannat i Sverige - då hade det ekologiska fotavtrycket varit än lägre and ” That's one small step...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842