30 000 sökte till Tensonkampanj

Foto: Pexels

30 000 sökte till Tensonkampanj

Tensons digitala kampanj "Tenson is looking for mediocre skiers" har hittills lockat drygt 30 000 personer (uppdaterad siffra) att söka. I potten ligger en skidsemester i Idre Fjäll.

Publicerad

Bild från kampanjen.

Svenska Tenson sökte under januari två privatpersoner i digitala kanaler för att testa deras nya linje av skidkläder. Men det var inte proffsen man ville nå, snarare den oerfarne men passionerade skidåkaren med så lite erfarenhet som möjligt. Kampanjen är uppbyggd med ett stort mått av glimten i ögat. Kriterierna är bland andra:

Att veta hur man gör en anständig snöplogsväng.
Att vara expert på att falla i liftkön och/eller i pisten. 
Att fötterna ömmar av att vistas i pjäxor.

Karin Plonaitis, Chief Brand Officer på Tenson, kommenterar kampanjen:
– När du bläddrar igenom flödena inom skidåkning så verkar det som om det bara finns plats för de mest extrema skidåkarna. Så vi ville hitta ett sätt att sätta lite ljus på den ofta glömda, men passionerade,  genomsnittliga skidåkaren.
– Och det är ju precis den här målgruppen vi riktar våra kläder till, den vanlige Svenssonåkaren, så vi tycker upplägget är helt rätt. Det svåra blir att behöva välja ut bara två personer, fortsätter hon, när Sportfack träffade henne på Ispo.
Bakom kampanjen står PR-byrån Odd Company från Malmö. 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Ny landschef för Stadium utsedd

1 kommentar

Wayne: Åsa är helt enkelt fantastisk. Så stolt över min fd BC.

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842