New Balance blir huvudpartner till Göteborgsvarvet

New Balance blir huvudpartner till Göteborgsvarvet

Samarbetet löper under de kommande åren och samtliga funktionärer som hjälper till med tävlingen kommer att bära New Balance kläder med start från i år, 2019.

Publicerad

Bo Edsberger, race director på Göteborgsvarvet, tror att New Balance erfarenheter från andra stora lopp som New York city Marathon och Virgin Money London Marathon, kommer att förhöja upplevelsen för både deltagare och publik.
– Att New Balance, som siktar på att bli det ledande varumärket inom löpning, även väljer att satsa stort i Sverige och tillsammans med Göteborgsvarvet känns inspirerande. Det är väldigt kul att vi tillsammans skapar ett riktigt bra sammanhang för löpälskare.  
För New Balance är detta en del av marknadsplanen för sin satsning på den skandinaviska marknaden.  
– Löpning är en stor del av vårt DNA och att få vara mitt i navet av löparcommunityn är något som betyder mycket för oss. Vi vill vara på plats där spänningen tar över innan start och där löparna går i mål och vrålar av lycka. Vi ser fram emot att fira det ögonblicket tillsammans med dem, säger Hanna Löfberg, marknadsansvarig för New Balance i Sverige, i ett pressmeddelande.
Göteborgsvarvet firar 40 år i år och tävlingen hålls den 18 maj. Antalet funktionärer som engagerar sig i loppet är cirka 4 000.    

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

ISPO Award 2019 avgjort – svenskt guldregn fortsätter

4 kommentarer

Björn: @robban den dealen har inte gått igenom

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842