SOC gör ny klädserie med Josefine Bengtsson

SOC gör ny klädserie med Josefine Bengtsson

Stadiums egna varumärke SOC fortsätter samarbetet med yoginin Josefine Bengtsson. Den nya kollektionen som lanseras nu i dagarna satsar på hållbarhet och fler färger.

Publicerad

Den nya kollektionen kallas "Serenity", producerad av återvunna material. ekologisk bomull och plaggen är färgade med energisnål teknik. Det hålstickade mönstret är kvar sedan tidigare kollektioner, men nytt är att serien nu omfattar fler produkter, som fler modeller av bh-toppar, långärmade tröjor och ponchos. Produkterna finns också i fler färger.
– Tillsammans med Josefine har vi fortsatt utveckla våra mjuka och sköna seamless-produkter för yoga och adderat plagg för avslappning och meditation. Vårens kollektion kännetecknas av genomarbetade passformer, höga midjor som ligger platt och mjukt mot kroppen samt fortsatt fokus på hållbarhet och återvunna material, säger Anna Eén Nilsson, Senior Designer SOC.
Rosa är en färg som dominerar. Enligt SOC symboliserar den bland annat sötma, romantik och feminitet men även vänskap, inre lugn samt tillgivenhet.
– Det rosa ger mig energi för mina dynamiska flow-klasser, det vita bidrar till harmoni under meditationen och det svarta funkar lika bra på stan som på mattan, menar Josefine Bengtsson.

Exempel på de rosa plaggen, här en bh-topp med det hålstickade mönstret.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Röjk satsar på svensk ull – ihop med Filippa K

1 kommentar

Magnus. S: Härligt att se och tänk sen om förädlingen och produktionen av fjällrävens och Röjks ullkläder stannat i Sverige - då hade det ekologiska fotavtrycket varit än lägre and ” That's one small step...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842