Sneakers Point frontar Peg Parnevik

Stadiums specialbutikskoncept Sneakers point knyter till sig profilen Peg Parnevik. Samarbetet ligger i linje med ambitionen att ge konceptet en ung, kvinnlig profil.

Sneakers point har redan en stark kvinnlig touch som appelerar starkt till yngre tjejer. Den stärks nu ytterligare i och med samarbetet med 23-åriga Peg Parnevik, känd från reality-teve och som nu satsar hårt på musiken. Hon har även en historia av att uttrycka sig väldigt öppet i sociala medier om både utseende och psykiskt välmående. Samarbetet startar redan nu i slutet av 2018.
– Peg uppskattas av många för sin transparens och sitt uttryck och är en sann förebild för både yngre och äldre. Precis som Sneakers Point är Peg ung, trendig och färgstark. Tillsammans hoppas vi kunna boosta och inspirera fler till att både vara sig själva och att uttrycka sina känslor, säger Roger Palffy, General Manager på Sneakers Point.
Peg Parnevik är uttalad feminist och driver bland annat en podcast och ett välbesökt instagramkonto. Hon gillar kläder och vill gärna rikta lampan mot unga tjejers självkänsla.  
– Jag är så glad och stolt över att inleda ett långsiktigt samarbete med Sneakers Point. Jag älskar att Sneakers Point grundar sig i samma värderingar som jag när det gäller att boosta tjejer och helt enkelt belysa vikten av att vara sig själv och vara stolt över sig själv. Jag hoppas att vi kan göra någon sorts skillnad tillsammans. Om bara en ung människa känner sig mer bekväm i sin kropp eller mer stolt över den de är, så har vi lyckats, säger Peg Parnevik, i ett pressmeddelande. 

Sneakers Point frontar Peg Parnevik
Sneakers Point I Norrköping. Foto: Nicolas Jändel

Konceptet Sneakers Point lanserades våren 2018 och tillhör Stadium Group. För Stadium var satsningen ett sätt att lansera mera moderiktiga sneakers som inte kan eller får säljas inom ramen för en ordinarie sportbutik. I nuläget finns det specialbutiker i Norrköping, Malmö, Uppsala och Stockholm.