Sportfack besöker Sveriges senaste snowboardbutik

Anton Blomster Dzakovic, snowboardpraktikant och ägaren av Stuntwood, Joakim Sahlberg.

Sportfack besöker Sveriges senaste snowboardbutik

Stuntwood är butiken som surfar framtidens väg. Bolaget har vuxit från en etablerad webbshop och agentur till att öppna fysisk handel. Mitt i shoppingsmeten på Södermalm i Stockholm. Framgångsnycklarna är rätt varumärken, mångsidighet och hög servicegrad.

Publicerad

– Hej, välkommen in!

En leende, mustachprydd kille med ett par skalbyxor i näven hejar på mig när jag klivit in på Södermalms och antagligen även Sveriges färskaste alpinbutik. Med snowboardinriktning.

– Vi har inte fått leveransen av skynket ännu, säger han när jag tittar mot provhytten där en kund får ytterligare plagg att testa.

Medan den glade säljaren och ägaren Joakim Sahlberg fortsätter med sin kund kikar jag runt i Stuntwoods fysiska butik. Den 19 oktober var det butiksöppning och stort kalas. Efter fem år tyckte Joakim att Stuntwood Distribution hade vuxit ur sin form. Förutom nätförsäljning och som agent för varumärkena Airblaster, Rome SDS, Dinosaurs Will Die ville Joakim få verksamheten att växa vidare, förklarar han sedan kunden tackat för sig. 

– Sedan jag flyttade hit för tre år sedan har jag letat här på Söder efter rätt butikslokal. Vi vill vara en åkfokuserad butik. Vi vill guida folk till rätt produkt utefter vad och var de ska åka för någonting. Vi vill även vara hubben för våra kunder. Hit ska man kunna komma och hänga med en kaffe, prata snödjup och hyra en splitboard där vi tagit in flera olika modeller för herr och dam och förklarar hur en kombo med liten butik och webb kan konkurrera mot de stora aktörerna.

– Nätbutikerna är så stora nu att de inte har koll på vad de har för sortiment. Med vår storlek väljer vi extremt noggrant vad vi tar in. Jag kommer bara sälja sådant jag har full koll på och ha de bästa varumärkena för snowboard.

Läs hela artikeln om Stuntwood i Sportfacks papperstidning. För att inte missa några branschnyheter oavsett det gäller snowboard, cykel, golf eller allt annat Sportfack bevakar: Lös en prenumeration under fliken "Övrigt" här ovan.

Anton Blomster Dzakovic, snowboardpraktikant och ägaren av Stuntwood, Joakim Sahlberg.

Butikens fjällpanel är en hyllning till Riksgränsens legendariska tåtunnel med liknande design.

– Nätbutikerna är så stora nu att de inte har koll på vad de har för sortiment. Med vår storlek väljer vi extremt noggrant vad vi tar in. Jag kommer bara sälja sådant jag har full koll på och de bästa varumärkena för snowboard. /Joakim Sahlber, Stuntwood.

Snowboardmärket Airblaster är ett av Stuntwoods viktigaste varumärken.

Utbudet är genomtänkt, Stuntwood har handskar, splitboards och vanliga brädor, goggles, konfektion och boots – allt med fokus på snowboardåkarens efterfrågan.

On
Off

2 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Det här är Sveriges bästa nätbutiker

2 kommentarer

sportfack: Det stämmer att näthandeln ofta rear, Rille, men det gör även fysisk handel. Vi tror att mycket av rea-beteendet inom onlineshopping även är ett sätt för handlarna att knyta till sig gdpr-säkrade...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842