Björn Borg fortsätter sin lika effektiva som egensinniga marknadsföring. I den nyligen sjösatta kampanjen "Chase the Exerhighs" gör varumärket avstamp i faktumet att träning ger kroppen samma tillskott av välbefinnande som vissa droger. Genom en popupbutik i Amsterdam lyckades de få kunder att lämna in droger – i utbyte mot träningskläder.
Inne butiken blev de flesta besökarna rejält överraskade. Det som fanns i butiken var nämligen en limiterad kollektion sportkläder med design av konstnären Patrick Saville. Som var gratis. För att få kunna lägga vantarna på ett exemplar behövde dock kunderna göra ett byte. Att lämna in någon typ av drog var enda sättet att få tag på en av de exklusiva produkterna.
Butiksöppningen var en del av den nyligen sjösatta Björn Borg-kampanjen ”Chase the Exerhighs”, där varumärket belyser att träning ger liknande naturliga tillskott av dopamin, serotonin och adrenalin, som syntetiska droger. Utan att ge drogers mörka baksmälla annat än att träning också är vanebildande.
Sajten ”Chase the Exerhighs”, Björn Borgs antidrogprojekt hittas här och filmen bakom Björn Borgs senaste kampanj ser du genom att klicka här.