Adidas inleder samarbete med Ikea

Adidas inleder samarbete med Ikea

Adidas och Ikea inleder ett samarbete för att lära sig mer om beteenden och livsmönster när det gäller kopplingen mellan sport och boendemiljö.

Publicerad

Möbeljätten Ikea vill lära sig mer om vad folk är intresserade av när det gäller aktiv livsstil och träning, för att eventuellt kunna koppla ihop det med olika boendelösningar. De säger i ett pressmeddelande att de vill stimulera människor att välja bra levnadsmönster och positiva beteenden. Ikea ser boendemiljön som en viktig arena för att skapa sådana goda vanor. Och som ett första steg kommer Adidas å sin sida att lära sig mer om hur folk lever, genom att besöka människor i olika länder som befinner sig i olika livsfaser, i deras hemmiljö.
– Vårt mål är att tillgängliggöra sport till alla. I samarbetet med Ikea kommer vi att titta närmare på varför vissa är mer aktiva än andra, och ha särskilt fokus på unga kvinnor. Vi vill se vilken roll hemmet kan spela i att ta bort barriärer som står i vägen för aktiva träningsupplevelser, säger Adidas designchef Josefin Åberg.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Oakley vill ut i skogen – storsatsar på MTB

7 kommentarer

Yes Sverige: Mm mm, brukar inte kommentera, men nu måste jag, jag förstår inte Ulriks klagomål, det här är en branschtidning som jobbar för att branschen ska må bra i Sverige. Ulrik verkar bara vara bitter....

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Ispo Business 01-2018

  • Sportfack 01-2018

  • Sportfack 11-2017

  • Sportfack 10-2017

  • Sportfack 09-2017

  • Sportfack Bike Business 07/08–2017

  • Sportfack 07/08-2017

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842