Haglöfs dubbelrekryterar

Haglöfs dubbelrekryterar

Som en del i Haglöfs marknadsföringssatsning rekryterar de nu Amanda Kähler och Spencer Shander, det intressanta är att båda kommer in med kunskap utifrån.

Publicerad

Marknadsavdelningen på Haglöfs förstärks med Amanda Kähler som blir Nordic Marketing Manager och med Spencer Shander som får titeln Global PR & Social Media Specialist. Båda har anställts som en del i Haglöfs satsning på att stärka varumärket ytterligare i Norden.
Amanda Kählers får en helt nyinstiftade roll. Hon kommer närmast från Valio där hon var Business Manager. Dessförinnan hade hon ledande positioner både på Red Bull och Froosh. Nu ska hon se till att Haglöfs flyttar fram positionerna på de nordiska marknaderna och förbättra butiksupplevelsen för både fysiska och digitala kunder.
Spencer Shander kommer från Happy Socks och Urbanears, och ska stärka Haglöfs digitala närvaro i sociala mediekanaler.
– Både Amanda och Spencer har relevant kompetens kombinerat med ett stort intresse för outdoor, och det i sig gör att de passar utmärkt för sina respektive nya roller hos oss. Dessutom bidrar de med erfarenhet från andra branscher än just outdoor vilket kommer att bli både väldigt spännande och lärorikt för Haglöfs, säger Tina Rolén, global marknadsdirektör på Haglöfs.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Adidas gjorde starkt Q2

8 kommentarer

Tror på sport!: Bra Mattias! Jag tycker om din ärlighet, det kommer man långt med! Ni gör ett bra jobb, jag ser fram emot att du / ni kommenterar ert senaste reportage om Intersport, läs alla kommentarer, och ge er...

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Tema Löpning

  • Ispo Business 01-2018

  • Sportfack 01-2018

  • Sportfack 11-2017

  • Sportfack 10-2017

  • Sportfack 09-2017

  • Sportfack Bike Business 07/08–2017

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842