Stadium tar ännu ett miljösteg

Stadium tar ännu ett miljösteg

Stadium Group presenterar sin hållbarhetsrapport för perioden 2016-2017. De har bland annat sparat stora mängder vatten och fasat ut PFC i egenproducerad konfektion.

Publicerad

Under åren 2016-2017 sparade Stadium Group nästan åtta miljoner liter vatten och 277 000 kilo koldioxid genom att använda så kallad Solution Dye-teknik för färgning av kläder. Tillsammans med medlemmarna i Swedish Textile Water Initiative arbetar Stadium Group för nya vattenbesparande lösningar och teknologier. Dessutom har PFC helt fasats ut ur den egna produktionen av konfektion, och företaget har tagit ytterligare steg för att erbjuda ett helt PFC-fritt sortiment kommande år.
– Vår mission är att aktivera världen, idag och imorgon. Det är viktigt för oss att välja hållbara material, säkerställa schysst produktion och utveckla produkter som håller länge. Hållbarhet står därför högt upp på agendan för oss på Stadium Group. Vi kommer därför fortsätta att utmana oss själva och branschen för att driva utvecklingen framåt, säger Stadiums Karl Eklöf.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Digital teknik tar Stadium in i framtiden

13 kommentarer

Lars-åke: Jag jobbar med IT och programmering. Kanske därför som jag är på min vakt mot att lämna ifrån mig allt för mycket personlig data. Använder inte Facebook heller! Men min telefon är förstås spårbar som...

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Tema Löpning

  • Ispo Business 01-2018

  • Sportfack 01-2018

  • Sportfack 11-2017

  • Sportfack 10-2017

  • Sportfack 09-2017

  • Sportfack Bike Business 07/08–2017

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842