De vann Gear of the year

We are spin dye-gänget tar emot pris för Årets miljömärke på Scandic Continental. Foto: Tomas Sangheim

De vann Gear of the year

För alla er som missade Gear of the year-utnämningarna nyligen på Ispo Academy-dagarna i Stockholm så vill vi gärna ge vinnarna lite extra uppmärksamhet i en kort sammanfattning. Det är de värda.

Publicerad

Årets produkt – Crescent Elina, aldrig tidigare har en ny sorts produkt hyllats så av både användare och politiker som elcykeln.

Årets varumärke – Giro, som med både stil och funktion samt en avslappnad marknadsföring har tagit oss med storm.      

Årets svenska varumärke – Fjällräven, kombinerar ett gediget arv med kunskap och nyfikenhet. Dessutom älskas de av både gamla som unga.

Årets innovation – Burton step on, ibland kommer det fram produkter som förändrar allt. Att klicka i istället för att sitta ner vinner varje dag i veckan i backen.    

Årets nykomling – On Running, ett litet företag som med en stor idé, en revolutionerande löparsko, slår de stora företagens små idéer.    

Årets miljömärke – We are spin dye, alltfler företag vill använda Spin dyes trådlösning i sina kläder, genom att färga tråden istället för tyget vinner miljön, och vi själva, massor.

För bilder och motiveringar i sin helhet finns alla vinnarna publicerade i senaste Sportfack, nr 4, som finns ute nu i dagarna.  

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Tretorn gör jackor av skräp

1 kommentar

Samuel: Tretorn levererar alltid!

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842